انزال زود رس به چه معناست ؟

از نظر علم روانشناسی :انزالی كه بر خلاف ميل فرد و بدون كنترل وی انجام ميگرد را انزال زودرس گويند كه بر اساس آن فرد از زمان انزال و كيفيت روابط ناراضی است و اين نارضايتي ميتواند يك طرفه يا دو طرفه باشد، به طوريكه حتی درصورتی که شريك جنسی فرد از زمان انزال ناراضی باشد، انزال را زودرس گويند.( به عنوان مثال درصورتی که مرد در ۸ دقيقه ارضاء ميشود و زن در ۱۰ دقيقه، انزال را زودرس گويند ولی درصورتی که مرد در ۲۰ دقيقه ارضاء شود و زن در ۱۰ دقيقه، مورد را مربوط به انزال زودرس نمی دانند)

از نظر علم پزشكی: انزال كمتر از دو دقيقه كه بدون كنترل فرد انجام گيرد را انزال زودرس گويند.

دلايل ايجاد انزال زود رس در مردان :

۱- عوامل روانی بازدارنده( عواملی مثل استرس در حين عمل زناشویی، حس گناه يا افسردگی ميتوانند باعث انزال زودرس شوند)

۲- فاصله زياد بين رابطه جنسی( وقتی كه احساسات جنسی بين زوجين متراكم ميشود، معمولاً كنترل يك باره آن ها دشوار ميشود و منجر به انزال زودرس می شود.)

۳- تجربه جنسی كم ( بيشتر اشخاص در اوايل زندگی زناشویی دچار اين مشكل ميشوند و به مرور زمان با تجربه بيشتر مشكلشان برطرف ميگردد)

۴- عوامل پزشكی بازدارنده( عواملی نظير آسيب جسمی، تداخلات دارویی در موقع درمان بعضی بيماری ها و مشكلات هورمونی من جمله عوامل پزشكی هستند كه منجر به انزال زود رس ميشود)

استرس و فشار

متاسفانه استرس و فشار یکی از مشکلاتی است که به طور مستقیم بر روی تمامی جنبه‌های زندگی یک فرد تأثیر می‌گذارد و گاهی این تاثیرات باعث ایجاد مشکلات جدی و خطرناک می‌شود. ایجاد رابطه جنسی از این قضیه مستثنا نیست و این مورد هم تحت تأثیر استرس قرار می‌گیرد. وقتی که یک مرد از جهات مختلفی تحت فشار و استرس قرار دارد، ذهن و تمرکز او کاملاً درگیر در این مسئله می‌شود و او را از تمرکز بر روی صمیمیت و تحریک جنسی بازمیدارد. تمامی این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا کیفیت رابطه جنسی را کاهش داده و باعث ایجاد زود انزالی در مردان شوند.

سطح هورمون غیر طبیعی

تستوسترون به عنوان هورمون جنسی اولیه مردانه شناخته می‌شود و نقش کلیدی در رشد ویژگی‌های جنسی اولیه و ثانویه فرد ایفا می‌کند. این هورمون باعث می‌شود که فعالیت جنسی مردان به شکل طبیعی انجام گیرد و عوامل بیرونی تأثیر کمتری بر آن داشته باشند. بررسی‌های پزشکی و روانشناسی نشان می‌دهد که سطح پایین تستوسترون می‌تواند بر زندگی جنسی فرد تأثیر گذاشته و در نتیجه باعث ایجاد زود انزالی در مردان شود.

 

انزال زودرس شایع ترین اختلال جنسی در مردان است. ۳ نفر از هر ده نفر در بین مردان از این عارضه رنج می برند.انزال زودرس ، انزال زودتر از دو دقيقه پس از دخول است که در بيش از ۹۰ درصد روابط زوجین اتفاق می­افتد اطلاق می شود.
برخی بیماری ها، مصرف برخی داروها، سوء مصرف مواد، استرس های زندگی روزانه از مهمترین علل بروز زود انزالی در مردان است.

متاسفانه درصد بالایی از طلاق ها بخاطر وجود مشکلات زناشویی متعدد در بین زوجین است و زود انزالی و یا سستی کمر یکی از این مشکلات حاد است . زود انزالی یک بیماری شایع جنسی در میان اکثر مردان است و در کشور ما به علت مسائل خاصی شیوع بیشتری دارد .

فرد مبتلا به زود انزالی بلافاصله بعد از شروع رابطه ی زناشویی قبل از اینکه همسر خود را به رضایت برساند ، بی اختیار دچار انزال شده و باعث ایجاد یک رابطه ی یکطرفه میشود

 

 

تفاوت ژل تاخیری با اسپری تاخیری:

در درصد لیدوکائین و نحوه ی استفاده از آن می باشد. اسپری های تاخیری معمولا حاوی ۱۰% لیدوکائین هستند که نسبتا مقداری زیادی است

و برای بی حس کردن هر چیزی (حتی دندان) می توان از آنها استفاده کرد. این مقدار ماده تاخیری برای وقتی مناسب است که فرد در وضعیت حادی

از زود انزالی بسر می برد. خیلی از آقایان به خاطر همین بی حسی شدید، ترجیح می دهند از ژل های تاخیری استفاده کنند.

اما ژل های تاخیری در بیشتر مواقع حاوی فقط ۲% لیدوکائین هستند که بی حسی کمتری نسبت به اسپری ایجاد می کند

برای همین میل جنسی فرد تغییری نمی کند.