طرز تهیه لازانیای مکزیکی

طرز تهیه لازانیای مکزیکی

 

طرز تهیه لازانیای مکزیکی بسیار ساده و بی دردسر است. لازانیای مکزیکی یک غذای خارجی محسوب میشود و خیلی باب میل بچه ها و نوجوانان میباشد. لازانیای مکزیکی را بیشتر به عنوان پیش غذا و درکنار غذاهای اصلی سرو میکنند. این غذا مناسب برای جشن تولدها و میهمانی ها میباشد.

 

طرز تهیه لازانیای مکزیکی مناسب برای ۴ نفر

زمان آماده سازی: ۱ ساعت

مواد لازم:

لوبیا ۴۰۰ گرم (قرمز یا چیتی)

پنیر نیم کیلو (بدون چربی ریکوتا)

ماست به میزان لازم (بدون چربی)

زیره به میزان لازمذرت ۲۰۰ گرم (پخته)

نان 24 عدد (ذرت یا تست )

سس ساسا 400 گرم

سیر سه حبه

فلفل قرمز به میزان لازم

 

طرز تهیه :

برای طرز تهیه لازانیای مکزیکی ابتدا لوبیا را در ظرفی مناسب پخته و بعد آن را له میکنیم و مقدار خیلی کمی را برای تزیین برمیداریم. سیر،فلفل قرمز و زیره را به لوبیا له شده اضافه میکنیم. سینی فر را چرب کرده و روی آن سس سالسا میریزیم و یک لایه نان ذرت قرار داده و روی آن لوبیا و ذرت میریزیم و روی آن مجددا سس سالسا میریزیم و لایه دیگری نان ذرت قرار میدهیم و روی آن یک لایه پنیر بدون چربی ریکوتا و یک لایه سس سالسا، به ترتیب قرار میدهیم. در پایان یک لایه نان، لوبیا، ذرت و روی آن زیره میپاشیم.

 

ماست بدون چربی را روی آن ریخته و باقیمانده سس سالسا را روی آن پخش می کنیم. آن را بدون درپوش، به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه، با حرارت ۳۷۵ درجه فارنهایت داخل فر قرار میدهیم. بعد از آماده شدن مقداری لوبیا و ذرت را به عنوان تزیین روی آن میگذاریم.

 

نکات :

۱– این غذا با نان تست خیلی خوب نمیشود ولی اگر نان ذرت نداشتید از نان تست استفاده کنید.

۲- لوبیا چیتی این غذا را خوشمزه تر میکند تا لوبیا قرمز.

۳- حتما لوبیا را از شب قبل خیس کرده و آب آن را ۳مرتبهعوض کنید و اگر فراموش کردید آن را ۲بار جوشانده،آبش را خالی کرده و بعد بپزید.

 

طرز تهیه لازانیای مکزیکی