انواع ماسک ضد چروک با مواد گیاهی موجود در منزل

انواع ماسک ضد چروک

 

همیشه داشتن پوستی صاف و بدون چروک برای تمامی افراد خصوصا خانمها بسیار مورد تایید میباشد و اکثرا به دنبال راهی برای از بین بردن چین و چروک های صورت هستند. برای داشتن پوستی صاف بهتر است از ماسکهای خانگی و طبیعی استفاده کنیم زیرا موادشیمیایی خود عوارضی به همراه دارند. انواع ماسک ضد چروک را به راحتی میتوان در خانه و با کمترین امکانات فراهم کرد. فقط کافیست زمانی که در خانه هستیم ساعتی را به خود اختصاص داده و به پوست خود برسیم در این صورت میتوانیم چین و چروک پوست را به تعویق بیاندازیم.

 همانطور که می‌دانید با بالا رفتن سن تولید کلاژن در بدن به طور چشمگیری در بدن کاهش پیدا می‌کند و بر روی زیبایی و لطافت پوست دارای تاثیر بسیار منفی می‌باشد. با بالا رفتن سن چین و چروک‌های صورت نیز پیدا می‌شود و به نوعی باعث کاهش اعتماد به نفس در خانم‌های بالای ۳۰ می‌شود، از اینرو با استفاده از یکسری ماسک‌های طبیعی و خانگی به راحتی می‌توان از بروز علائم و نشانه های زودهنگام بالا رفتن سن جلوگیری نمود. استفاده از انواع ماسک ضد چروک یک روش مقابله با ظهور زودهنگام خطوط و چین و چروک های ریز روی پوست صورت به شمار می‌آید.

 

آشنایی با انواع ماسک ضد چروک برای جوانسازی و نشاط پوست

.

انواع ماسک ضد چروک آلوئه ورا :

یکی از بهترین انواع ماسک ضد چروک ماسک آلوئه ورا می‌باشد. برای این کار کافی است هر روز به مدت بیست دقیقه ژل برگ های گیاه آلوئه ورا  را بر روی پوست خود بمالید، یا اینکه مقداری از آن را با کپسول ویتامین E مخلوط کنید و به مدت ۳۰ دقیقه بر روی خطوط صورت خود بگذارید و شاهد تاثیرات شگفت انگیز آن در کاهش چین و چروک صورت خود باشید.

 

انواع ماسک ضد چروک

.

ماسک ضد چروک روغن زیتون و دانه کدو:

استفاده از این نوع ماسک یكی از بهترین درمان‌ها برای از بین بردن خطوط صورت به شمار می‌آید. لازم به ذکر است که استفاده از این ماسک دارای تاثیر بسیار چشمگیری بر روی خطوط خنده می‌باشد. از اینرو کافی است مقداری از این ماسک را شب تا صبح روی لب‌ها و اطراف دهان خود بمالید تا چین و چروك‌های عمیق اطراف دهان را به خوبی بپوشاند.

 

انواع ماسک ضد چروک

.

ماسک ضد چروک پودر کاکائو و ماست:

استفاده از این نوع ماسک باعث طراوت و شادابی شده و از طرفی به عنوان یک نوع لایه بردار محسوب می‌شود. از اینرو بهتر است این مواد را به خوبی با هم ترکیب کرده و مخلوط به دست آمده را به مدت ۵ دقیقه بر روی صورت خود بمالید.

 

انواع ماسک ضد چروک

.

ماسک ضد چروک عسل، آووکادو و زرده تخم مرغ:

یکی دیگر از انواع ماسک ضد چروک این ماسک ترکیبی می‌باشد. از آنجا که آووكادو سرشار از ویتامین E است به طور چشمگیری باعث رطوبت و شادابی پوست می‌شود و برای از بین بردن خطوط خنده بسیار موثر می‌باشد. برای این کار کافی است مقداری از تركیب آووكادو له شده، عسل و زرده تخم مرغ بر روی خطوط خنده و پیشانی خود به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید و شاهد تاثیر مثبت آن باشید.

 

انواع ماسک ضد چروک

انواع ماسک ضد چروک

.

ماسک ضد چروک خیار و سفیده تخم مرغ:

استفاده از ترکیب خیار، سفیده تخم مرغ و آب لیمو دارای تاثیر بسیار مهمی در ترمیم چروک صورت  است و یکی از انواع ماسک ضد چروک عالی به حساب می آید. از اینرو کافی است یک قاشق غذاخوری آب لیمو، نصف یک خیار و یک سفیده تخم مرغ را به خوبی با هم ترکیب نمایید و به مدت  ۵ دقیقه به صورت خود بزنید.

 

انواع ماسک ضد چروک

انواع ماسک ضد چروک

.

ماسک ضد چروک بلوبری و روغن بادام شیرین:

همانطور که می‌دانید روغن بادام شیرین سرشار از اسیدهای چرب  است و بلوبری  نیز منبع غنی ویتامین ث به شمار می‌آید. از اینرو برای این کار کافی است یک قاشق غذاخوری روغن بادام و یک مشت بلوبری را به خوبی با هم مخلوط نمایید و ماسک به دست آمده را به مدت ۵ دقیقه بر روی پوست خود بگذارید.

 

انواع ماسک ضد چروک

انواع ماسک ضد چروک

.

ماسک ضد چروک هویج:

یکی از انواع ماسک ضد چروک دیگر که دارای تاثیر بسیار چشمگیری بر روی شادابی پوست می‌باشد استفاده از ماسک هویج می‌باشد. از اینرو بهتر است سه عدد هویج را به خوبی جوشانده و با مقداری عسل مخلوط نمایید، سپس این ماده ترکیبی را به مدت ۱۰ دقیقه هر صبح و عصر بر روی صورت خود بگذارید.

 

انواع ماسک ضد چروک دور لب

انواع ماسک ضد چروک

.

چروک‌های رژلب یا سیگار

این چروک‌ها به‌صورت عمودی روی لب بالا یا پایین ایجاد می‌شوند و چروک «سیگار» یا «رژلب» نامیده می‌شوند. چروک‌های رژلب روی لب بالا شایع‌تر‌ند. این خطوط به‌دنبال کاهش حجم بافت لب با افزایش سن و همچنین حرکت‌های مکرر عضلات درگیر با این ناحیه به‌وجود‌ می‌آیند. برای از بین‌بردن این چروک‌ها می‌توان از انواع فیلرها، بوتاکس یا ترکیب این ۲ استفاده کرد. البته عمق و وسعت چروک‌ها در انتخاب روش درمانی موثر است.

 

تزریق بوتاکس برای درمان این خطوط محاسنی دارد از جمله اینکه ناحیه چروک خورده را در حالت ریلکس یا استراحت قرار می‌دهد بنابراین از بیشتر یا عمیق‌تر شدن چروک‌ها جلوگیری می‌کند به‌علاوه تزریق بوتاکس باعث دوام اثر فیلرها خواهد شد. بوتاکس را معمولا روی نقاط مشخصی از عضلات اطراف دهان تزریق می‌کنند.

 

چروک گوشه‌های دهان

مرزی که دولب را به هم وصل می‌کند، یکی از مناطق شایع چروک‌های صورت است. ایجاد این چروک‌ها حالتی خشن و پیر به افراد می‌دهد. متخصصان برای از بین بردن این چروک‌ها معمولا از فیلرهای پیشرفته کمک می‌گیرند. اگر چروک‌ها خیلی عمیق و با حالت تاخورده باشند، متخصص از انواع قوی‌تر فیلر استفاده می‌کند. فیلرها چروک‌ها را بالا می‌آورند و شکاف‌ها را پر می‌کنند. در برخی موارد ممکن است پزشک متخصص برای درمان چروک‌های گوشه دهان از بوتاکس هم استفاده کند. به این منظور بوتاکس داخل عضلاتی که از چانه تا گوشه‌های دهان کشیده شده‌اند، تزریق می‌شود. در افرادی که عادت دارند هنگام صحبت چانه خود را خیلی حرکت دهند (و به این ترتیب باعث چروک گوشه دهان شوند) هم بوتاکس را به عضلات ناحیه چانه تزریق می‌کنند.

 

چروک‌های پرانتزی

چروک‌های اطراف دهان بعضی از افراد منظره‌ای مانند چندپرانتز تو‌در‌تو دارد. این چروک‌ها ظاهر فرد را پیر جلوه می‌دهند. خطوط پرانتزی معمولا عمیق نیستند و متخصص پوست یا جراح زیبایی می‌تواند با فیلرهای مخصوص آنها را پر کند. یکی از ساده‌ترین روش‌ها این است که هر شب قبل از رفتن به رختخواب اطراف دهان را با روغن نارگیل ماساژ دهید.‌  سفیده تخم‌مرغ سرشار از ویتامین و پروتئین است و استفاده از آن پوست را سفت کرده و به کاهش چین و چروک کمک می‌کند، بنابراین هر چند بار سفیده تخم‌مرغ را اطراف لب‌ها بمالید و پس از خشک شدن بشویید.

 

مخلوطی از پوره موز و کمی عسل تهیه کنید و آن را روی خط‌ها بمالید و پس از چند دقیقه بشویید. موز سبب جوان‌سازی پوست می‌شود.‌ می‌توانید قاشق ماست، یک قاشق آبلیموی تازه و یک قاشق عسل را با هم ترکیب کرده و ماسکی تهیه کنید. برای افزایش تاثیر این ماسک چند عدد کپسول ویتامین‌E نیز به آن اضافه کنید و آن را روی قسمت‌های پرچین و چروک زده و ۱۵ دقیقه بعد پوست خود را بشویید. همچنین انجام ورزش‌های لب مانند درآوردن زبان، حرکت دادن لب‌ها به سمت چپ و راست صورت و تکرار کردن حروف صدادار برای پیشگیری و درمان چین و چروک دور دهان موثر است.

 

انواع ماسک ضد چروک

انواع ماسک ضد چروک برای از بین بردن چروک دور لب

.

درمان چروک اطراف دهان

درمان‌های چروک‌های اطراف دهان را می‌توان به دو دسته کلیتقسیم کرد: درمان‌های خانگی و درمان‌های طبی که دو درمان اول، خانگی‌اند و چهار درمان بعدی، طبی.

 

عادت‌های نادرست را ترک کنید:

سیگار نکشید. از ضدآفتاب استفاده کنید. کرم ضدچروک مناسبی تهیه کنید و از رژلب‌های تیره استفاده نکنید زیرا چروک‌ها را بیشتر مشخص می‌کنند.

 

ورزش کنید:

دو ورزش زیر را می‌توان از ورزش‌های مفید ضدچروک اطراف لب دانست: دهانتان را ببندید و سعی کنید لب‌هایتان را به سمت بینی‌تان ببرید تا ۵ بشمارید و به حالت اول برگردید. این کار را ۵ بار تکرار کنید. این ورزش را برای جهات مختلف تکرار کنید.  دهانتان را ببندید و در این حالت تا جایی که می‌توانید بخندید و هر بار به اندازه ۵ شماره مکث کنید.

 

فیلرها:

فیلرها مواد مخصوصی هستند که در پوست تزریق می‌شوند و چروک‌ها را ملایم‌تر می‌کنند البته نباید از این تزریق انتظار یک درمان قطعی و مادام‌العمر داشته باشید و اگر می‌خواهید همیشه از مزایای فیلرها بهره‌مند باشید، باید با فواصل زمانی مشخص تزریق را تمدید کنید. این روش کمی هزینه بالایی دارد و به‌دلیل استفاده از داروهای بی‌حس‌کننده، احتمالا عوارضی مانند درد، قرمزی و تورم به دنبال خواهد داشت.

 

درم‌ابریشن:

این روش جزو موارد تهاجمی به پوست محسوب می‌شود. متخصص برای این عمل برس دواری را بر پوست می‌کشد و به‌این‌ترتیب لایه‌های سطحی پوستی را می‌زداید تا پوست جوان‌تر لایه‌های زیرین، جای پوست‌مرده و پیر را بگیرد. اگر درم‌ابریشن فقط برای اطراف دهان انجام شود ناحیه اطراف دهان از سایر قسمت‌های دهان روشن‌تر به نظر می‌رسد. بهبود التهاب پوست بعد از انجام این روش ممکن است مدت قابل‌توجهی طول بکشد.

 

لیزرتراپی:

برای از بین بردن چروک‌ها می‌توان از لیزرهای ضعیفی استفاده کرد.

 

فیس‌لیفت با جریان میکرو:

در این روش متخصص با دستگاهی جریان الکتریکی بسیار ضعیفی را به پوست منتقل می‌کند.
.
انواع ماسک ضد چروک

انواع ماسک ضد چروک و روش رفع خطوط خنده و چروک دور لب

یک ورزش هم هست که خوبه دهنتو از اب پر کن بعد با همون اب لپاتو باد کن تا ١٠ بشمر این کارو ١٠ مرتبه روزی ٣ بار انجام بدهید.
 
یکی از انواع ماسک ضد چروک بلغور جو طبیعی که یک منبع طبیعی کارآمد برای از بین بردن خطوط صورت است . همچنین به عنوان یک اسکراب خوب است. یک خمیر بلغور جو با آب ، شیر یا ماست درست کنید و کمی برروی صورت نگه دارید.
 

یکی دیگر از راه های طبیعی خلاص شدن از خطوط خنده و چین و چروک در چهره استفاده از پاپایا در صورت است. شما می توانید پاپایا را مانند یک ماسک به صورت بزنید. از آنجا که آن طبیعی است می توانید بیش از یک بار درروز استفاده کنید در مدت زمان طولانی نتیجه بسیار عالی میدهد.

 

برای خط خنده آلوئه ورا ، خطوط را بطور موثر کاهش میدهد . بهترین راه این است که از گیاه تازه آلوئورا استفاده کنید استفاده چند ماهه از کرم لیفت سینره هم تاثیر گذار هست.. یکی از ساده‌ترین روش‌ها این است که هر شب قبل از رفتن به رختخواب اطراف دهان را با روغن نارگیل ماساژ دهید.‌

 

سفیده تخم‌مرغ سرشار از ویتامین و پروتئین است و استفاده از آن پوست را سفت کرده و به کاهش چین و چروک کمک می‌کند، بنابراین هر چند بار سفیده تخم‌مرغ را اطراف لب‌ها بمالید و پس از خشک شدن بشویید.

 

همچنین انجام ورزش‌های لب مانند درآوردن زبان، حرکت دادن لب‌ها به سمت چپ و راست صورت و تکرار کردن حروف صدادار برای پیشگیری و درمان چین و چروک دور دهان موثر است.