میکرو بلیدینگ ابروچیست ؟

 

امروزه بانوان با مشکلاتی از قبیل کم پشتی  ابرو ها،از بین رفتن موهای ابرو در اثر نور افتاب ، مواد غذایی ، مشکلات پوستی ، استفاده از  ریمل ابرو ، ژل ابرو، و سایه  ابرو  و غیره باعث بروز چنین مشکلاتی میشود . برخی برای حل این مشکل  د ست بر انجام تاتو های عمیق پوستی میزنند واغلب بد از مدتی ناراضی هستند به دلیل اینکه  حالتی  غیر طبیعی و مصنوعی  در چهره ایجاد میکنند.

 

میکرو بلیدینگ ابرو  اصطلاحی است که این روز ها  خیلی به گوش میرسد میتوان گفت که  نوعی طراحی با یک قلم با چندین سوزن طبیعی و نیمه دائمی برای پر کردن ابرو ها که فراتر از نقاشیست . این روش خیلی زود جایگزین روش هایی که بانوان برای زیباتر نشان دادن ابروهایشان  از قبیل : سایه ابرو ، ژل ابرو ، مدادابرو  و…. استفاده میکردند شده.

 

دو واقع میکرو بلیدینگ روشی است با بهره گیری از تیغ  یا همان بلید که با برش دادن پوست رنگدانه هایی که در سر تیغ وجود دارد را به لایه های زیرین پوست انتقال می یابد.  میتوان گفت دلیل انتقال رنگ به صورت طبیعی به لایه های زیرین  اپیدرم پوست همین است .

عوارض و خطرات  میکرو بلیدینگ

اغلب 99درصد روش های ارایشی از قبیل میکرو بلیدینگ و ارایش های دائمی خطرات و عوارض خاص خودشان را دارند. بنابرین لازم است که قبل از انکه بخواهیم کاری را انجام داده باشیم از خطرات آن اطلاع داشته باشیم . اطلاعات  فرد بیشتر باید در مورد بهداشت کامل سالن و استفاده از تیغ و  ابزار کار یکبار مصرف و بروز بودن  و داشتن مهارت بالای فردی که اینکارو انجام میدهد  باشد .  به طور کلی سالن های دارای کیفیت بالا ، دارای مجوز هستند .

 

از عوارض میکرو بلیدینگ

عفونت : هنگام پاره شدن  و بریدن پوست توسط تیغ های قلم میکرو بلیدینگ احتمال انتقال بیماری  های عفونی مانند ویروس ایدز ، هپاتیت  BوC و بیماری سل ، کزاز بالا میرود .  توجه شود که کسانی که در گذشته بیماری نقض  ایمنی را داشتند   هر گونه تاتو برای انها بسیار خطرناک است پس خودداری کنند.

 

 

الرژیک :هنگام انتقال رنگدانه به پوست توسط تیغ، احتمال   واکنش بدن به رنگدانه ها بسیار کم و نادر است اما احتمال رخ دادن آن هست  برای جلوگیری از این احتمال ،باید بدانیم فرد از چه نوع رنگدانه ای استفاده کرده . 

 

از دیگر عوارض میکرو بلیدینگ

از دیگر عوارض ،میتوان گفت  هنگامی که ماده ای خارجی وارد پوست میشود بدن به طور غریضی میخواهد از خود دفاع کند ،چون نمیتواند تشخیص دهد ذهن شما  از وارد شدن رنگ به پوست چه میخواهد بنابراین گلبول های سفید به سراغ آن می آیند تا ان ماده را از بدن بیرون کنند . هنگامی رنگدانه وارد پوست میشود  گلبول های بیگانه خوار به سمت رنگدانه ها میایند و یک نوع ضایعه پوستی  به نام گرانولوما در اطراف ناحیه تزریق  ایجاد میشود > در این ضایعه گلبول های سفید برای از بین بردن ان سعی میکنند که رنگدانه هارو ببلعند.

 

 

مزایای میکروبلیدینگ

از مزایای میکروبلیدینگ میتوان به ایجاد هاشور های نامنظم وغیر یکنواخت اشاره کرد. هنمچنین  ایجاد طرح های طبیعی و نشان دادن تار های نازک و ظریف و خطی همانند مو .

در برخی از افرادی که موهای ابرویشان به دلایل  فوق  از بین رفته بود.که پس از انجام دادن این روش  رویش مجدد موهایشان مشاهده شده. برخی بر این عقیده هستند که دلیل این اتفاق را میتوان  بالا بردن گردش خون به هنگام برخورد تیغ با پوست دانست.

 

 

منع استفاده از میکروبلیدینگ

 

-در هنکام بارداری

-در هنکام شیر دهی

-افتاب سوختگی

– که دچار بیماری دیابت هستید و از داروهای رقیق کننده خون استفاده میکنید

– ابروی شما دچار شکستگی باشد

-هنگامی که دچار بیماری صرع و اختلالات ایمنی هستید

-بیماری های سخت مانند سرطان

-اختلالات خونی

-هنگامی که از اپیلاسیون شما 72 ساعت نگذشته باشد

 

روش های مراقبت بد از میکروبلیدینگ

پس از انجام این عمل  تا 3 روز هیچگونه رطوبتی نباید به ان  بخورد به همین خاطر حمام نکنید وصورتتان را نشویید .برای مراقبت بیشتر به دلیل زخم های ایجاد شده در اطراف ان بهتر است تا یک هفته پس از انجام این کار ابروهایتان را با پماد ویتامین Aچشمی چرب نگه دارید . این کار  باعث سریع تر شدن بهبود زخم هایتان میشود وچرب بودن ان باعث میشود رنگدانه های داخل پوستتان با زخم هایتان کنده نشود.

 

به هیچ وجه پس از انجام دادن میکرو بلیدینگ کاشت مژه یا کارهایی که احتمال برخورد دست فرد با محدوده ابرو و زخم هایتان دارد بپرهیزید . زیرا باعث بوجود امدن عفونت در ان ناحیه میشود.

 

 

تیرگی ابرو ها  پس از انجام میکرو بلیدینگ

 

پس ازاتمام کار ابروها تیره تر از حالت معمول هستند. این به علت وجود رنگدانه های اضافی در بین ابرو و قرمزی و التهاب زخم های روی پوست هستش اصلا جای نگرانی برای این تیرگی وجود نداره . پس از چند ساعت التهاب روی ابروها از بین میرود  و پس از گذشت 3 روز رنگدانه های اضافه از روی ابروها میریزد و ابرو حالت طبیعی تری پیدا مخیکند.

 

ایا میکرو بلیدینگ مورد تایید هست یانه؟

 

به طور کلی با توجه به نکته هایی که گفته شد میکروبلیدینگ مزایایی برای زیباتر شدن ابروها دارد اما معایب ان خطرناک تر است و توصیه نمیشود . یکی از دلایلی اینکه توصیه نمیشود غیر علمی بودن ان است.