غذاهای سریع و آسان تابستانی

غذاهای سریع و آسان تابستانی

 

غذاهای سریع و آسان تابستانی مناسبترین غذاها برای فصل تابستان هستند. در فصل گرما بیشتر افراد اشتهای خود را به خوردن غذاهای سنگین از دست میدهند پس بهتر است از درست کردن غذاهای سخت و دشوار صرف نظر کرده و به غذاهای سریع و آسان تابستانی روی بیاوریم.

 

غذاهای سریع و آسان تابستانی

غذاهای سریع و آسان تابستانی

 

سالاد ۱۵ دقیقه ای میگو و آووکادو

سالاد میگو که خیلی سریع و آسان آماده می‌شود جزو غذاهای سریع و آسان تابستانی میباشد و طعم بسیار جالبی دارد و این امکان را برای شما فراهم می‌کند که در کنار فواید سبزیجات از خواص میگو نیز سود ببرید.غذایی سبک و کامل یا سالادی با ارزش در کنار غذا .

مدت زمان مورد نیاز برای تهیه این سالاد : ۱۵ دقیقه

 

مواد لازم :

 میگوی سایز متوسط  ۱۸۰ گرم
 گوجه فرنگی متوسط  ۱ عدد
 پیازچه ریز شده  ۳ عدد
 سیر بزرگ له شده  ۱عدد
 آبلیموی تازه  ۲ قاشق سوپخوری
سرکه بالزامیک ۱ قاشق سوپخوری
آووکادوی بزرگ و سفت ۱ عدد
گشنیز خرد شده ۱ قاشق سوپخوری
نعنای تازه خرد شده ۱ قاشق سوپخوری
 دانه کدو تنبل ساطوری شده ۲ قاشق سوپخوری
نمک و فلفل برای مزه دار کردن
روغن زیتون خالص برای مزه دار کردن مقداری
کاهوی کوچک ۱ عدد
فلفل دلمه ایی قرمز ۱ عدد

غذاهای سریع و آسان تابستانی

میگوی سایز متوسط ( به منظور تازگی بیشتر ، میگوی فریز شده خریداری کنید ) که دم آنها گرفته شده است. گوجه فرنگی متوسط که دانه هایش گرفته و خرد شده باشد. آووکادوی بزرگ و سفت را به قطعه های ۱۳ سانتی خرد شده باشد. فلفل دلمه ایی قرمز که باریک خرد شده باشد. کاهوی کوچک که برگ های بیرونی آن گرفته شده باشد.

 

طرز تهیه :

بگذارید یخ میگوها کاملاً باز شود( اگر آنها را پخته و آماده خریده اید) و سپس با دستمال کاغذی حوله ای خشک کنید. همه مواد به جز کاهو را با میگو در کاسه ای بزرگ مخلوط کنید. برای طعمی ‌مطلوب تر مواد را در همین حالت به مدت ۱۵ دقیقه یا بیشتر در یخچال بگذارید . البته بدون این کار نیز طعم خوبی خواهد داشت. سپس مواد را بر بستری از کاهو سرو کنید. پیشنهادی برای سرو کردن : با سوپ رشته خوشمزه سرو شود.

 

نکته های آشپزی سالم

با خرید میگوی آماده و فریز شده ، ‌می‌توان اطمینان حاصل کرد که این میگوها تا جایی که ممکن است تازه هستندبه دلیل اینکه میگوهایی که به صورت یخی وارد مغازه ها می‌شوند ، به محض آب شدنشان ، تازگی خود را از دست می‌دهند . این دستور غذایی به منظور سرعت و سهولت بیشتر ایجاد شده است.

 

بنابراین ما میگویی استفاده کرده ایم که پخته و آماده باشد . در صورت داشتن وقت اضافه ، با خرید میگوی خام و پختن آن در خانه ، سالاد ما طعم بهتری خواهد داشت. همچنین این مسئله بسیار مهم است که آب میگو ها کاملاً گرفته شده باشد در غیر این صورت طعم سالاد شما خراب خواهد شد. علاوه بر این باید دقت شود که آووکادوی شما رسیده اما هنوز کمی‌سفت باشد وگرنه در صورت شل بودن آووکادو سالاد شما جلوه چندانی نخواهد داشت.

 

غذاهای سریع و آسان تابستانی

غذاهای سریع و آسان تابستانی

 

سالاد سزار سالم

گونه سالم تر سالاد سیار دارای کلسترول کمتری نسبت به دیگر انواع این سالاد پرطرفدار است اما هنوز هم طعم جالبی دارد.برای یک ناهار کامل شما می‌توانید مقداری سینه مرغ پخته به این سالاد اضافه کنید.

مدت زمان مورد نیاز برای تهیه این سالاد : ۱۰ دقیقه

 

مواد لازم:

۲ عدد کاهوی بزرگ که برگ های بیرونی آن گرفته شده باشد

اختیاری : یک چهارم فنجان گردو

 

مواد لازم برای سس :

 ارده  ۲قاشق سوپخوری
 کنسرو ماهی کولی  ۱ عدد
 سیر متوسط ریز شده  ۴ عدد
 آبلیمو  ۲ قاشق سوپخوری
 سرکه بالزامیک ۲ قاشق سوپخوری
روغن زیتون خالص ۲ قاشق سوپخوری
نمک و پودر فلفل سیاه برای مزه دار کردن مقداری

کنسرو ماهی کولی ، که روغن آن کشیده و با آب شسته شده است

 

طرز تهیه :

کاهوها را شسته ،خرد کرده و خشک کنید . سعی کنید تا جایی که ممکن است کاهوها را خوب خشک کنید.تا سس سالاد آبکی نشود.مواد سس را مخلوط کرده و برای ۱ تا ۲ دقیقه هم بزنید .در آخر روغن زیتون را کم کم اضافه کنید . به اندازه تمایل سس و گردو بر روی کاهو ها بریزید. مقداری از این سس باقی می‌ماند که می‌توان آن را به خوبی تا مدت دو هفته در یخچال نگه داشت.

 

 نکته های آشپزی سالم :

تا جایی که می‌توانید کاهوها را خوب خشک کنید تا سس آن آبکی نشود. اگر شما یک سالاد سیسار سالم با ماهی کولی بخواهید ، این سس برای شما بهترین است . اگر ماهی کولی دوست ندارید ، اشکالی ندارد ، می‌توانید آن را اضافه نکنید اگرچه طعم سالاد با ماهی کولی بهتر است .

خرد کردن بادمجان و فلفل دلمه ای در اندازه های ۵/۲ سانتی باعث می شود که ادویه ها کاملاً به خورد غذا برود بدون اینکه سبزیجات، زیاد از حد پخته شوند . این دستور غذایی طوری تهیه شده است که به سرعت آماده شود . با وجود این ، زمانیکه ادویه تند و زردچوبه را اضافه می کنید ، قبل از اضافه کردن عصاره ، بگذارید خوب بجوشد ( حداقل یک دقیقه ) . با این کار طعم بیشتر و بهتری خواهید داشت .

 

غذاهای سریع و آسان تابستانی

غذاهای سریع و آسان تابستانی