از بین بردن موهای زائد مشکل همیشگی بسیاری از خانم ها است و همیشه به دنبال روش هایی برای از بین بردن موهای زائد بدن خود هستند

 

 

از بین بردن موهای زائد خصوصا برای خانمها بسیار مهم و پر دردسر میباشد و همواره با این مسئله چالش دارند که چه روشی برای از بین بردن موهای زائد بهتر است. موهای زائد یا همون موهای ضخیمی که در بدن فرد و بیشتر روی صورت رشد میکنند و برای فرد ناخوشایند است (خصوصا خانمها) و در بیشتر موارد فرد به هر روشی از جمله لیزر یا سوزاندن این موها روی میاورد تا از شر این موهای زائد خلاص شود ولی ما در اینجا به شما روشهای ساده و خانگی را اموزش میدهیم تا بتوانید بدون مشکل و یا صرف هزینه های زیاد و خیلی زود از شر این موهای زائد خلاص شوید.

 

از بین بردن موهای زائد از جمله روش‌های روتین برای بیشتر خانم‌ها محسوب می‌شود. از طرفی با توجه به نوع مو روش‌های مختلفی برای از بین بردن این موهای زائد وجود دارد.  در واقع یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن بدنی زیبا و جذاب داشتن بدنی صاف و بدون مو می‌باشد.

 

آشنایی با روش‌های  مختلف  از بین بردن موهای زائد

بسیاری از افراد به دلیل مشغله‌های کاری برای از بین بردن موهای زائد خود از روش‌های ساده و آسانی استفاده می‌‌کنند. یکی از این روش‌ها تراشیدن موها به وسیله تیغ و یا مو زن‌های برقی است. یکی از معایب این روش‌ها این است که دارای مدت زمان ماندگاری پایینی هستند. یکی دیگر از روش‌ها برای از بین بردن موهای زائد استفاده  موم یا وکس می‌باشد. این نوع ماده برای تمامی قسمت‌های بدن قابل استفاده است و دارای ماندگاری در حدود ۳ تا ۶ هفته است.

 

همچنین استفاده از موچین برای رفع موهای زائد صورت بسیار پرکاربرد است. با استفاده از این روش به راحتی می‌توانید موها را از ریشه خارج نمایید، بهتر است بدانید که این روش از ماندگاری بین ۳ تا ۸ هفته برخوردار می‌‌باشد. در کنار روش‌های ذکر شده استفاده از لیزر و الکترولیز نیز برای رفع موهای زائد در بین بیشتر افراد رواج پیدا کرده است. لازم به ذکر است که  با انجام دادن ۶ تا ۱۲ جلسه می‌توان بهترین نتیجه را مشاهده نمود و این مدت زمان برای هر ۶ تا ۱۲ ماه یک بار تمدید می‌شود.

 

از بین بردن موهای زائد توسط ماسک‌های گیاهی

بهتر است بدانید که استفاده از ماسکی که با خمیر زردچوبه ساخته شده است دارای تاثیر بسیار چشمگیری در از بین بردن موهای زائد می‌باشد. این روش یکی از پرکاربردترین روش‌های هندی  در حذف موهای زائد به شمار می‌آید. از اینرو بهتر است مقداری زردچوبه را با مقداری آب یا شیر به خوبی ترکیب نمایید، سپس ماده حاصله را بروی حرارت کم قرار دهید تا یک حالت خمیری پیدا کند و بعد از سر شدن این ماده ترکیبی را به مدت ۱۵ دقیقه در جهت رشد موهای خود قرار دهید  و با یک پارچه تمیز بپوشانید و بعد از گذشت این مدت زمان بدن خود را با آب و لرم شستشو دهید.

 

یکی دیگر از ماسک‌های طبیعی در از بین بردن موهای زائد  استفاده  از ماسک پوست گردوی سبز می‌باشد. برای این کار کافی است تعداد زیادی پوست گردو سبز را بسوزانید و خاکستر به دست آمده از این عمل را با مقداری آب ترکیب نمایید، لازم به ذکر است که برای هر قاشق غذاخوری خاکستر باید از یک لیتر آب استفاده نمایید و بعد از گذشت ۱۲ ساعت ماده به دست آمده را به وسیله یک پنبه به مدت ۱۵ دقیقه بر روی موهای زائد خود بمالید. برای اینکه نتیجه بهتری را در این زمینه به دست آورید می‌توانید در طول روز چندین بار از این ماسک استفاده نمایید.

 

 

از بین بردن موهای زائد با پودر رازیانه

استفاده از پودر رازیانه نیز دارای تاثیر فوق‌العاده‌ای در از بین بردن موهای زائد می‌باشد. برای این کار کافی است مقداری پودر رازیانه را با روغن مایع خوراکی در یک شیشه در بسته بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه به طور کامل تکان دهید. بهتر است محتویات داخل شیشه را دیک دمای مناسب به مدت یک هفته در جای تاریک قرار دهید و در طول این مدت هر دو سه روز یک بار شیشه را به خوبی تکان دهید. بعد از گذشت یک هفته باید محتویات داخل شیشه را صاف کنید و روغن حاصله را داخل شیشه در بسته در داخل یخچال قرار دهید.

 

برای این کار کافی است مقداری از روغن را بر روی موهای زائد خود به مدت ۳ ساعت قرار دهید و سپس نواحی مورد نظر را به خوبی بشوئید. برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه ممکن را کسب نمایید بهتر است به مدت ۳ تا ۶ ماه از این نوع روغن طبیعی استفاده کنید.

 

موهای زائد به ۴ دلیل در خانمها رشد میکنند :

بیماری :  بیماری هایی مانند تخمدان پر از کیست (PCO)، تومور تخمدان  و تومور غدد فوق کلیوی باعث افزایش سطح هورمون های مردانه و در نتیجه رشد موهای زائد در خانمها میشود.

حساسیت پوستی : حساسیت بیش از حد طبیعی برخی خانمها  نسبت به هورمون های مردانه باعث رشد موهای زائد میشود.

عوارض دارو ها :  برخی دارو ها مانند قرص های جلوگیری از بارداری، کورتون ها و هورمون ها منجر به پدید آمدن موهای زائد در خانمها میشود.

عوامل وراثتی :  عوامل وراثتی هم باعث به وجود آمدن موهای زائد میشود.

 

از بین بردن موهای زائد

بهترین روش های رفع موهای زائد

از بین بردن موهای زائد کدام راهها را امتحان کرده اید؟ اکثر شمابا راههای مختلف از بین بردن موهای زائد بدن و صورت آشنا هستیدولی به نظرشما هر یک مشکلات و سختی خودشان را دارند.یک راه دردآور است و راه دیگر اثر خوبی ندارد. با رجوع به دل طبیعت واستفاده از روش های طب سنتی کشورهای مختلف می توانید راههای عالی از بین بردن موهای زائد بدن و صورت بیابید که در این بخش بهترینماسک های خانگی برای رفع موهای زائد را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

روش های دائمی :

روش های دائمی جهت از بین بردن موهای زاید ، الکترولیز و لیزر است.

الکترولیز:

این روش به دلیل گران بودن و وقت گیر بودن از محبوبیت کمی برخوردار است. اگرچه به نظر می رسد الکترولیز، تنها روش از بین بردن موهای زائد به طور دائم است ولی در هر جلسه درمان فقط ۱۵ تا ۵۰ درصد احتمال اثربخشی دارد. از جمله عوارض این روش ایجاد زخم های زشت و مقاوم به درمان میباشد.در این روش، از طریق یک سوزن، جریان برق مختصری به فولیکول مو وارد می شود. اگر شما قصد انجام این کار را دارید، قبل از هر چیز مطمئن شوید که تکنسین مربوطه از تجربه و مهارت کافی برخوردار است یا نه؛ بعدش هم پرس وجو کنید و ببینید که اصلاً مجوز لازم را در اختیار دارد یا خیر.

 

دستگاه های الکترولیز خانگی و موچین های الکترونیکی کارایی چندانی ندارند و توصیه نمی شوند.به هیچ وجه در سالنهای آرایشی اقدام به استفاده از روش های الکترولیز و لیزر نکنید، چرا که این روشها نیاز به تخصص دارد و باید از سوی پزشکان مجرب و دوره دیده صورت گیرد.

 

لیزر:

استفاده از روش لیزر برای از بین بردن موهای زائد حدودا ۷۰ تا ۸۰ درصد اثربخشی دارد و میتوان گفت این روش، روش مناسبی جهت از بین بردن موهای زائد است. در این روش حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از موهای باقیمانده نازک تر شده و معمولا افراد از این روش نتایج مطلوبی کسب می کنند.در این روش با استفاده از لیزر، فولیکول موهای زائد کاملاً تخریب می شود و امکان رشد موهای زائد در آن ناحیه خاص از بین می رود. این درمان در چند مرحله و طی چند هفته انجام می شود.

 

نتیجه حاصل از این روش در اغلب مواقع، موفقیت آمیز و دائمی است.مشکل اصلی لیزر این است که هزینه زیادی به بیمار تحمیل می کند و فقط پزشکان مجوز دار قادر به انجام آن هستند. از جمله عوارض جانبی این روش هم باید به قرمزی پوست و همچنین تیرگی، براق شدن و حتی زخم شدن پوست اشاره کرد. لیزر، آخرین و جدیدترین راه برای از بین بردن موهای زائد است؛ ولی در هر حال، باید انتظار شما از این روش درمانی هم معقول و واقع گرایانه باشد. اثربخشی لیزر در خانم های ۱۱ تا ۷۲ ساله به اثبات رسیده است.

 

 

رفع موهای زائد با ماسک زردچوبه و آرد نخود

 طرز تهیه :

۲ قاشق غذاخوری آرد نخود را در یک کاسه بریزید

۱ قاشق غذا خوری خامه شیر تازه اضافه کنید

۲ قاشق غذاخوری پودر چوب صندل اضافه کنید

۱ قاشق غذاخوری روغن خردل اضافه کنید

۱ قاشق غذا خوری گلاب بریزید

کمی زردچوبه بریزید و سپس همه مواد را مخلوط کنید تامانند خمیر شود. این ماسک  را بر روی پوستی که موهای زائد دارد می مالیم ۲۰ دقیقه بعد که خشک شد جهت خلاف رشد مو با آب سرد می شوئیم هر یک از این ماسک ها را چند بار در هفته استفاده کنید.

 

 

 رفع موهای زائد با پوست گردو

تعداد زیادی پوست گردو را بسوزانید. خاکستر حاصل شده را داخل آب بریزید ( یک قاشق غذاخوری خاکستر به همراه یک لیتر آب). اجازه دهید مخلوط به دست آمده ۱۲ ساعت بماند. یک پنبه را به این ماده آغشته کرده و به محل موهای زائد بزنید. این کار را چندین بار در روز (هر بار ۱۵ دقیقه) تکرار کنید.

 

نسخه طب سنتی با کمک مورچه ها

در برخی از متون سنتی به این موضوع اشاره شدهکه طِلا کردن مورچه های کشته شده روی پوست می تواند به از بین بردن موهای زائد در بدن کمک کند. به این ترتیب درزمان های قدیم برای از بین بردن موهای زائد مورچه ها را می کشتند و می سابیدند و آنها را روی پوست می مالیدند و مانع رشد موهای زائد در بدن می شدند. این شیوه در شرایطی که فرد پیشاز این برای از بین بردن موهای زائد خود از شیوه های دیگر استفادهنکرده باشد، در متون طبی توصیه شده است. در این صورت فردمی تواند به از بین بردن موهای زائد امیدوار باشد اما افرادی که پیش از این روش های دیگر را تجربه کرده اند با تکرارکردن این شیوهو طِلا کردن مورچه های سابیده شده روی پوست می توانند برای از بین بردن موهای زائد اقدام کنند.

 

از بین بردن موهای زائد

 

ماسک عدس قرمز برای رفع موهای زائد در خانه

 روش تهیه

نصف فنجان عدس قرمزرا چرخ کرده تا پودر شود

۲ قاشق از پودر عدس را در کاسه بریزید

۱ قاشق خاک رس بریزید

۱قاشق چای خوری پودر چوب صندل بریزید

۲ قاشق عسل بریزید

خوب مخلوط کنید تا خمیر شود و این ماسک را بر روی پوستی که موهای زائد دارد می مالیم ۲۰ دقیقه بعد که خشک شد جهت خلاف رشد مو با آب سرد می شوئیم هر یک از این ماسک ها را چند بار در هفته استفاده کنید.

 

 

روش سریع خانگی برای رفع موهای زائد

از بین بردن موهای زائد مخلوط ۳۰ گرم شکررا با ۱۰میلی لیترآب لیموی تازه در ۱۵۰ میلی لیتر آب حل کنید و خوب به هم بزنید وسپس آن را بر روی صورت روی موهای زائد بمالید به بعد از ۱۵ دقیقه صورت را با آب سرد بشویید و بعدبه آرامی مالش دهید این کار را روزی یکبار در هفته انجام دهید.

 

استفاده از سنگ پا :

خلل و فرجی که بر روی سنگ پا وجود دارد میتواند برای ازبین بردن و تخریب فولیکولهای مو مورد استفاده قرار گیرد. بعد از اینکه سطح مورد نظر را با صابون یا سایر نرم کننده ها پوشاندید، به آرامی و بدون فشار خیلی زیاد سنگ پا را بر روی پوست ناحیه بکشید.توجه کنید که عدم استفاده از نرم کننده ( مثل صابون ) و یا فشارخیلی زیاد میتواند باعث پوسته دادن پوست بدن و همچنینظاهر شدن جوش و لکه های قرمز در سطح پوست شود.استفاده منظم از سنگ پا در زمان استحمام میتواند به مرور زمانحجم موهای زائد را کم و حتی به کلی از بین ببرد.

 

ترکیب عسل، لیمو و شکر :

یک موم خانگی! که به آسانی تهیه میشود و میتوانید مورداستفاده قرار دهید. اگر از کرمها و مومهای تجاری برای زدودن موهایدست و پا استفاده میکنید، میتوانید به جای آنها از ترکیب عسل،آب لیمو و شکر استفاده کنید. این مواد را به نسبت ۶:۱:۳ (به ترتیب)با هم ترکیب کنید. ( یعنی ۳ قاشق عسل، ۱ قاشق آب لیمو و ۶ قاشق شکر )و بعد از اینکه خوب آنها را مخلوط کردید، مخلوط بدست آمده را درونماکروفر و یا یک ماهیتابه قرار دهید تا خوب حرارت ببیند و به حالت ژل مانند تبدیل شود.

 

حال میتوانید از این موم استفاده کنید، وقتی خنک شد آن را بر رویموضع مورد نظر قرار دهید. لایه نازکی از موم ساخته شده را بر رویپوست قرار دهید و یک پارچه روی آن بکشید. بعد از چند دقیقه،موم را در جهت خلاف رشد موهای ناحیه بکشید. موضع را با آب گرمشست و شو دهید و برای نرم شدن پوست، از محصولات نرم کننده و مرطوب کننده استفاده کنید.

 

روش دیگر با استفاده از عسل:

عسل و آبلیمو: ۴ قاشق غذاخوری عسل و ۲ قاشق چایخوری آب لیمو را با هم ترکیب کنید. سپس این ترکیب را در جهت مو بر روی موهای زائد خود بمالید. پس از ۱۵ دقیقه می توانید پوستتان را بشویید. برای گرفتن نتیجه مطلوب این عمل را دو بار در هفته انجام دهید.

 

چای نعناع :

گاهی اوقات عدم تعادل هورمونی در بدن باعث افزایش رشد موهایزائد و ضخیم میشود. در این بین، مهمترین هورمون، تستوسترون است.این هورمون که عامل اصلی بروز صفات مردانه می باشد میتوانددر برخی از زنان نیز بیشتر از مقدار طبیعی وجود داشته باشد. چاینعناع میتواند باعث کاهش مقادیر هورمون تستوسترون در بدن شودو در نتیجه منجر به کاهش رشد موهای زائد شود. نوشیدن یکفنجان در صبح برای رسیدن به نتیجه مطلوبتر توصیه میشود.توجه نمایید که به دلیل تاثیر این روش بر روی هورمون ها، قبلاز استفاده از این روش با پزشک مشورت کنید.

 

کاغذ سمباده :

استفاده از این روش به هیچ عنوان در نواحی با پوست حساس توصیه نمیشود و ممکن است در برخی افراد ایجاد حساسیت کند و یا دردناک باشد. برای بکارگیری این روش، کاغذ سمباده نرم را انتخاب کنید و به آرامی بر روی پوست بکشید، همچنین به جای اینکه از کاغذ سمباده نرم استفاده کنید میتوانید از کیسه حمام ( در کنار لیف ) استفاده کنید. هیچوقت کیسه حمام یا کاغذ سمباده را بر روی پوست صورت نکشید. این روش ممکن است در برخی نواحی موهای زیادی را حذف نکند ولی میتواند تا حدودی مؤثر باشد.

 

سفیده تخم مرغ:

یک عدد سفیده تخم مرغ را با یک قاشق چایخوری شکر و یک قاشق چایخوری آرد ذرت کاملا با هم ترکیب نمایید. سپس این  خمیر را روی موهای زائد قرار دهید. بگذارید این خمیر بر روی پوستتان خشک شود. پس از خشک شدن می توانید آن را پوسته پوسته  کرده و از پوستتان جدا سازید. هفته ای ۲ بار از این خمیر استفاده کنید.

 

ریحان و پیاز:

۹ تا ۱۲ عدد برگ ریحان تازه و غشاء (پوسته) ۲ عدد پیاز را بردارید. سپس آنها را بخوبی با هم خرد و ترکیب کنید. این ترکیب را بر روی قسمت هایی از صورتتان بگذارید که دارای موهای زائد می باشد. با استفاده از این ترکیب به مدت ۱ ماه به نتیجه مطلوب خواهید رسید و امکان اینکه برای همیشه از دست این موهای زائد رها گردید، بسیار زیاد است.