روش درست کردن کیک گوشت

 

کیک گوشت غذایی بسیار خوشمزه و خوش طعم و شیک و مجلسی است. کیک گوشت مناسب مجالسی مانند تولد,دورهمی های خانوادگی و .. میباشد. این غذا را می توانید در اندازه های کوچ تک نفره، به صورت کاپ کیکی در قالب مافین یا در قالب هایی با شکل های متفاوت درست کرده و نوش جان کنید. درست کردن کیک گوشت کار راحتی است فقط کمی دقت وسلیقه میخواهد.

 

.

طرز تهیه :

ابتدا مواد میانی کیک گوشتمان را آماده می کنیم . به این ترتیب که پیاز را تفت می دهیم تا سبک و به سمت طلایی شدن برود و گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و تفت می دهیم. قارچ اسلایس شده را در گوشه ای از تابه اضافه می کنیم و کمی تفت داده و در نهایت رب و ادویه و نمک و فلفل را می زنیم. ته لیوان آب اضافه کرده و اجازه می دهیم آب مواد کشیده شود.

 

کیک گوشت 

طرز تهیه مایه کیک :

تخم مرغ ها را با همزن برقی بزنید تا یکدست و حباب دار شود .ماست و روغن (نصف لیوان) و نمک و فلفل را اضافه کرده و با همزن مجددا” می زنیم تا یکدست شود. بکینگ پودر را با آرد مخلوط کرده و دوبار الک می کنیم و به مواد اضافه می کنیم. قالب ۲۰ سانت را آماده کرده و دیواره های آن را چرب می کنیم. نصف مایه کیک را داخل قالب ریخته و مواد میانی کیک را که از قبل آماده کرده ایم به عنوان لایه وسط می ریزیم. سعی کنید به دیواره قالب نریزید. سپس بقیه مایه کیک را روی آن ریخته و در فری که ۱۰ دقیقه گرم کرده ایم با شعله ۱۸۰ درجه سانتی گراد و به مدت ۵۰ دقیقه در طبقه وسط قرار می دهیم .

 

نکات مهم در تهیه مایه میانی :

قارچ و فلفل دلمه ای را ریز خرد کنید. از فلفل دلمه ای نر استفاده نمایید. برای آشنایی با نحوه تشخیص فلفل دلمه نر و ماده به مقاله ای با همین عنوان در سایت مراجعه و از قسمت جستجو آن را بیابید زیره طعم گوشت را خاص می کند . اگرمی خواهید از زیره استفاده کنید ۱/۴ قاشق چایخوری اضافه نمایید. اگر کیک بزرگتری می خواستید مواد میانی را نیز می توان ۲ برابر کرد.

 

نکات مهم :

  • داخل خمیر کیک می توانید از رنگ غذا استفاده کنید تا رنگ خمیر کیک شما طلایی شود
  • داخل مواد میانی کیک می توانید از ذرت و یا سوسیس هم استفاده کنید
  • برای تزئین کیک گوشت می توانید از سس کچاپ و خردل استفاده کنید
  • انتخاب قالب کیک سلیقه ای می باشد

 

کیک گوشت