روش درست کردن پیراشکی قالبی

روش درست کردن پیراشکی قالبی

 

طرز تهیه خمیر پیراشکی :

آب ولرم را در یک کاسه ریخته و شکر را به آن اضافه کنید و آن را در آب حل نمایید. خمیر مایه را به محلول آب و شکر افزوده، سپس در ظرف را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه گذاشته  تا خمیر مایه ور بیاید. توجه نمایید ولرمی آب باید در حدی باشد که دست را نسوزاند ولی با دست حس شود. بعد از گذشت مدت زمان لازم آرد، و شکر و نمک را به خمیر مایه آماده شده اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. سپس کم کم آب گرم را اضافه و ورز دهید تا خمیر یکدستی به دست آید.

 

در آخر روغن را به آن افزدوه و با هم دوباره مخلوط نمایید. روی سطح صافی مقداری آرد پاشیده و خمیر را ورز دهید تا خمیر نرم و یکدستی داشته باشید. سپس خمیر را درون ظرفی گذاشته و روی آن را با پارچه ای تمیز بپوشانید و به مدت ۲ ساعت در یک محل گرم بماند تا حجم خمیر ۲ برابر شود.

 

مواد لازم برای روش درست کردن پیراشکی قالبی :

خمیر پیتزا یا پیراشکی ۱عدد
مرغ پخته خرد شده  ۱٫۵ پیمانه
سس مایونز یاخامه ۴/۱ پیمانه
پنیر موزارلا یا پنیر پیتزا  ۲/۱ پیمانه
ریحان خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای خرد شده  مقداری
نمک و فلفل به میزان لازم

 

روش درست کردن پیراشکی قالبی :

خمیر روبه شکل دایره باز کنید.ضخامتش مثل پیتزا باشه. خمیر را مطابق شکل به ۶  یا ۸ قسمت تقسیم کنید قالب رو چرب کنید و خیمر رو به این شکل داخل قالب بچینید. چون قسمتهایی که روی هم می افتاد کلفت میشد،اون قسمتها رو با قیچی جدا کردم. مواد میانی رو با هم مخلوط کنید و روی خمیر بریزید لبه های خمیر را روی مواد برگردونید. قسمتهایی که خمیر نپوشونده دوباره پنیر پیتزا بریزید.

 

روی خمیر را زرده تخم مرغ و زعفران مالیده و کنجد می پاشیم.من به  جای زرده از خامه و زعفران برای زرینه استفاده کردم.. حلقه را تا وقتی روی خمیر طلایی شود در طبقه وسط فر ۲۰۰ درجه قرار می دهیم

 

روش درست کردن پیراشکی قالبی

روش درست کردن پیراشکی قالبی