روش درست کردن اسکالوپ مرغ

اسکالوپ مرغ

 

اسکالوپ مرغ غذای خوشمزه ایتالیایی است که پخت آن بسیار راحت و آسان میباشد. در پخت اسکالوپ مرغ از گوشت بدون استخوان مرغ یا گوشت قرمز استفاده میشود و برای طعم دادن به آن از سبزی ها معطر استفاده میشود. میتوانید اسکالوپ مرغ خوش طعم را با انواع پوره ها سرو کنید.

 

مواد لازم :

ران مرغ : (بدون پوست و استخوان) ۸ عدد (یا شینه مرغ)
نمک و دانه فلفل سیاه (کوبیده شده) : به مقدار لازم
سس خردل : ۱ قاشق سوپخوری
ترخون تازه (پاک و خردشده) : ۱۰ گرم
جعفری تازه (پاک و خردشده) : ۱۰ گرم
تخم مرغ : ۲ عدد
پودر سوخاری : ۲ تا ۳ قاشق سوپخوری
روغن مایع : به مقدار لازم
سیب زمینی (خلالی خرد و سرخ شده) : مقداری برای تزیین
ترخون (پاک شده) : مقداری برای تزیین
جعفری (پاک شده) : مقداری برای تزیین
گوجه فرنگی مینیاتوری : مقداری برای تزیین

 

اسکالوپ مرغ

 

طرز تهیه اسکالوپ مرغ

تکه‌های ران مرغ را بین دو لایه کیسه نایلونی قرار دهید و با گوشت‌کوبِ دستی بکوبید تا صاف و یکدست شود سپس آن‌ها را با کمی نمک و فلفل سیاه مزه‌دار کنید؛ در اینجا از شینه مرغ استفاده شده است. به‌وسیله قلم‌موی مخصوص آشپزی، روی تکه‌های مرغ را به سس خردل آغشته کنید سپس روی آن‌ها، ترخون و جعفری بپاشید؛ تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی بریزید و با همزن دستی هم بزنید تا زرده و سفیده آن‌ها کاملاً با یکدیگر مخلوط شوند.

 

می توانید تکه های مرغ را ساده سرخ کنید یا بین آن سبزیجات معطر و پنیر گذاشته و رول کنید. بعد از اینک رول کردید روی آن را مخلوط تخم مرغ و ادویه بریزید یا در ظرف تخم مرغ بغلطانی سپس به پودر سوخاری آغشته و آن‌ها را از هر دو طرف، به‌مدت ۴ تا ۵ دقیقه، در تابه‌ای حاوی روغنِ داغ سرخ کنید تا طلایی‌رنگ شوند.

 

سپس روی حوله کاغذی قرار دهید تا روغنِ اضافی آن‌ها گرفته شود. اسکالوپ مرغ را با سیب‌زمینی سرخ‌شده، برگ ترخون، جعفری و گوجه‌فرنگی مینیاتوری تزیین و سرو کنید.

 

اسکالوپ مرغ

اسکالوپ مرغ