خورشت الو اسفناج با گوشت

خورشت الو اسفناج با گوشت

 

مواد لازم:

گوشت گوسفندی ۳۰۰ گرم

اسفناج تازه ۷۰۰ گرم

تره ۳۰۰ گرمخورشت الو اسفناج با گوشت

آلو خورشتی ۲۰۰ گرم

پیاز ۲ عدد

سیر ۱ عدد

نمک و فلفل مقدار لازم

 

طرز تهیه خورشت الو اسفناج با گوشت :

گوشت ها را درشت خرد کنید و بهمراه ۱ پیاز ، سیر و چند لیوان آب داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بپزد ( در زمان پخت گوشت نمک اضافه نکنید ). داخل ماهیتابه روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید و ۱ پیاز باقی مانده را ریز خرد کنید و در روغن تفت دهید تا نرم شود سپس اسفناج و تره ساطوری شده ( ریز خرد شده ) را اضافه کنید.

 

مجدد چند دقیقه تفت دهید و از روی حرارت بردارید. پس از اینکه گوشت نیم پز شد مخلوط اسفناج تفت داده شده ، نمک و فلفل را به ان اضافه نمایید و اجازه دهید خورشت حدود ۳-۲ ساعت با حرارت ملایم جا بیفتد ( به روغن بیفتد ) ، در دقایق اخر پخت نیز آلوها را اضافه کنید و پس از جا افتادن بهمراه برنج سرو کنید.

 

خورشت الو اسفناج با گوشت

 

نکته ها :

آلوها را پیش از اضافه کردن به خورشت نیم ساعت درون آب خیس دهید ، میتوانید بجای گوشت از مرغ هم استفاده کنید ( طعم این خورشت با مرغ هم عالی میباشد ) ؛ در صورت تمایل مقداری آبلیمو یا اب نارنج به خورشت اضافه کنید تا طعم ترش تری داشته باشید.

 

خواص و نکات اسفناج

اسفناج یکی از بهترین سبزیجاتی هست که برای کم خونی بسیار مفید و مقویست. فقط نباید اسفناج را آبپز کنید. اسفناج رادرسته پاک کنید و شستشو کنید بعد آنرا با دست خرد کنید در ماهیتابه ریخته و کمی روغن بریزد و تفت دهید تا خواصش از بین نره. اسفناج موجب تقویت چشم افزایش بینایی در افراد میشود.

 

بنابر این مصرف آن در دوران نوجوانی و میانسالی مفید میباشد. پس از این مواد پر خاصیت دوری نکنید و تا موقع ایکه فصلش هست به حد متعادل مصرف کنید. اما زیاده روی هم نکنید .چون همانطور که خاصیت داره همنقدر هم میتونه مضر باشه. باید بدانید زیاده روی در هر مواد غذایی یک ضرر و زیانی هست.

 

پس تعادل بهترین گزینه است. با اسفناج میتونیم برانی اسفناج و برگهای کوچکش را هم در سالاد و رولتها میشه استفاده کرد که همه را به مرور زمان آموزش خواهیم داد.

 

خورشت الو اسفناج با گوشت