آموزش ژله تزریقی ساده و شیک

ژله تزریقی

 

درست کردن ژله تزریقی برخلاف تصور عموم بسیار راحت میباشد فقط کمی دقت و سلیقه میخواهد. ژله تزریقی به خاطر زیبایی خاصی که دارد از طرفداران بالایی برخوردار است. ژله تزریقی مناسب برای تزیین سفره های میهمانی است و جلوه خاصی به میز غذا میدهد.

 

روش اول تهیه ژله تزریقی

مواد اولیه :

ژله آلوئورا
دنت شکلاتی
دنت توت فرنگی
دنت  زعفرانی
دنت طالبی
خامه
رنگهای خوراکی
.

طرز تهیه:

ژله آلوورا رو با یک و نیم لیوان آب جوش به روش بن ماری حل کرده و قالبم چرب میکنم و وقتی که ژله سرد شد داخل قالبم میریزیم و داخل یخچال میگذاریی چند ساعتی بمونه و زمانی که تا زه بسته شده  و بعد از دنت شکلاتی . توت فرنگی . زعفرانی . طالبی . و برای رنگهای دیگه از خامه و چند قطره رنگ خوراکی استفاده میکنیم و بعد داخل سرنگ میریزیم.
.
همین طور که ژله داخل قالبم هستش دنت ها رو به صورت عمودی تزریق میکنیم و دوباره داخل یخچال میگذاریم و بعد از دو سه ساعت از قالب خارج میکنیم یک ژله تزریقی هفت رنگ شیک داریم از دیدن این ژله حتما شگفت زده خواهید شد.
.
ژله تزریقی

ژله تزریقی

 

روش دوم :

ژله آلوئه‌ورا                                  دو بسته

آب‌جوش                                     دو پیمانه

خامه صبحانه                              یک پیمانه

رنگ‌های خوراکی                         به میزان لازم

سرنگ                                      چهار عدد

شیر                                       ۲/۳ پیمانه

ژله آناناس                                 نصف بسته

 

طرز تهیه:

ژله آلوئه‌ورا را با آب‌جوش مخلوط کرده، روی حرارت ملایم قرار داده و به مدت پنج دقیقه هم زده تا یک‌دست شود، سپس از روی حرارت برداشته پس از کمی خنک شدن داخل ظرف نشکن گودی ریخته، به مدت سه ساعت در یخچال می‌گذاریم تا ژله فرم بگیرید.

 

خامه را در چهار ظرف ریخته و با رنگ‌‌های خوراکی به دلخواه رنگ می‌کنیم. پس از مخلوط کردن رنگ‌ها با خامه اگر سفت بود مقدار کمی شیر افزوده تا کمی رقیق شود، (به صورتی که بتواند به آرامی از سرنگ خارج شود) سرنگ‌ها را از خامه رنگی پر کرده، سر سوزن سرنگ‌ها را وصل می‌کنیم.

 

ژله را از یخچال بیرون آورده، به چهار قسمت مثلث فرضی تقسیم کرده و از لبه مثلث شروع می‌کنیم. سر سرنگ را به طور مستقیم تا نیمه ژله به آرامی فرو برده و با فشار دادن بیستوله سرنگ و بیرون آمدن خامه همزمان سرنگ را بیرون آورده، به این ترتیب یک خط رنگی مانند پرچم گل داخل ژله ایجاد می‌شود، به این ترتیب همین کار را مجددا کنار هم انجام داده و دقت می‌کنیم که هر چه به طرف لبه ظرف می‌رسیم سرنگ را به صورت اریب‌تر فرو برده تا پرچم‌ها زیباتر به نظر برسد.

 

(هرگاه از رنگ روی سطح ژله بیرون زده شد هر دفعه با یک دستمال مرطوب آن را پاک کنید تا بتوانید دقت بیشتری در حین کار داشته باشید) و هر مثلث را به یک رنگ زده تا تمام سطح ژله پر شود، باقی مانده شیر را گرم کرده، با ژله آناناس مخلوط می‌کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار داده تا مخلوط یک‌دست شود.

 

از روی حرارت برداشته پس از خنک شدن روی ژله آلوئه‌ورا ریخته و به مدت دو ساعت داخل یخچال می‌گذاریم تا ژله فرم بگیرد، سپس ته ظرف نشکن را داخل آب داغ یک لحظه فرو برده تا ژله از ظرف جدا شود، ظرف مسطحی را روی ظرف گذاشته و برگردانده تا ژله از آن جدا شود و به دلخواه دور آن را تزیین و سرو می‌نماییم.

.

ژله تزریقی

ژله تزریقی

 

نکات مهم :

اگر به جای ژله آلوورا از ژله با رنگهای دیگر مثلاً قرمز استفاده کنید خیلی بهتر میشه بیشتر خودشو نشون میده برای این کار ژله را با نصف لیوان آبجوش مخلوط کنید و وقتی خنک شد نصف لیوان بستنی وانیلی بهش اضافه کنید و روی ژله بریزید و بذارید ۵ ساعت تو یخچال تا کاملاً خودش رو بگیره . مواظب باشید وقتی سرنک را داخل ژله میکنید به کف ظرف اصابت نکنه چون موقع برگردونده خامه از ژله خارج میشود و کارتون خراب میشه.
.
.
این مقدار ژله به اندازه ۵ تا ۶ نفر می باشد اگر به مقدار بیشتری می خواهید درست کنید مواد لازم را افزایش بدهید . ژله نباید خیلی شل و یا خیلی سفت باشد. اگر زیاد شل باشد تزریق ها وا رفته و در صورتی که خیلی سفت باشند مثل پاستیل کش میاد و تزریق داخلش سخت میشه میتونید به جای خامه رنگ شده از دَنِت های رنگی هم استفاده کنید البته اگه طعمش رو میپسندین چون به نطر من با خامه رنگ شده ژله خوشمزه تری دارید موقع درست کردن گلها ،نباید سوزن رو خیلی عمیق فرو کنیم چون در واقع داریم ژله پایه رو سوراخ می کنیم .
.
.
درنتیجه موقع برگردوندن ، ژله پاره میشه. سطحی از ژله پایه که موقع برگردوندن روی ژله گل دیده می شه باید نسبتاً ضخیم باشه تا موقع برگردوندن ، استحکام ژله رو حفظ کنه. قالب ژله را باید تقریبا تا لبه پر از ژله کنین که موقع برگردوندن فضای خالی زیادی بین ژله و ظرف وجود نداشته باشه، چون در حین جدا شدن از قالب به خاطر فاصله زیاد بهش نیرو وارد میشه و تالاپ میخوره روی بشقاب و میشکنه هیچگاه ژله گلدار رو تو قالب طرح دار درست نکنید چون همه زحماتتون به باد میره مگه اینگه خیییلی حرفه ای باشید و چون معمولا موقع برگشتن ژله شما نصف میشه.
.

ژله تزریقی

ژله تزریقی

ژله تزریقی

ژله تزریقی

ژله تزریقی

ژله تزریقی

ژله تزریقی

ژله تزریقی

ژله تزریقی

ژله تزریقی

ژله تزریقی

ژله تزریقی

ژله تزریقی

ژله تزریقی

ژله تزریقی

ژله تزریقی

ژله تزریقی

ژله تزریقی

ژله تزریقی

ژله تزریقی

ژله تزریقی

ژله تزریقی

ژله تزریقی