آموزش ماساژ پوست را بیاموزید و در خانه انجام دهید تا همیشه پوستی صاف و جوان داشته باشید

آموزش ماساژ پوست

ورزش اصلی ماساژ صورت

 

استرسهایی که امروزه در زندگی ما وجود دارد باعث خستگی روحی و جسمی ما میشود که گریزی از آن نیست . پس بهتر است کمی به خود فکر کنیم تا کمی آرام شویم. ماساژ صورت نسخه ای است که پزشکان طب سنتی کشورهای شرقی برای رفع خستگی و چین و چروک تمام  قسمت های صورت تجویز می کنند. فواید ماساژ صورت بسیار است که با انجام صحیح آن به دست می آیند.

.

ماساژ صورت و تاثیر فوق العاده آن در زیبایی و رفع خستگی

ماساژ صورت را جزو برنامه های زیبایی و جوانسازی پوست خود قرار دهید. البته خواص و فواید بیشماری برای ماساژ صورت و بدن ثابت شده است که با انجام صحیح ماساژ حاصل می شود به همین دلیل با چند تصویر جهات صحیح ماساژ صورت برای رفع چین و چروک صورت و اطراف چشم را در ادامه قرار داده ایم. قبل از هرچیز به این تصویر نگاه کنید. نیمه ی چپ تصویر عضلات صورت قبل از ماساژ صورت را نشان می دهد و نیمه ی راست تصویر عضلات صورت را بعد از ماساژ صورت.

 

تاثیر ماساژ بر روی پوست

آموزش ماساژ پوست

 

آموزش ماساژ پوست

حرکت نرم ماساژ را هر روز یک ربع می توان انجام داد و باید به خاطر داشته باشید که قبل از ماساژ پوست تمیز و با ژل یا کرم آغشته شود زیرا ماساژ روی پوست خشک باعث ایجاد خستگی و چروک می شود. خیلی خوب است که نحوه  ماساژ دادن را یک بار توسط افراد مجرب ببینید و سپس آن را اعمال کنید.

 

تکنیک‌های ماساژ صورت برای درخشان‌شدن پوست صورت

پیش از شروع بهتر است این چند نکته را در نظر بگیرید: برای انجام یک ماساژ صورت خوب باید دمای دست‌هایتان متعادل و کمی گرم باشد، فشاری که به پوست صورت می‌آورید باید از کم تا متوسط افزایش یابد. تماس‌ دست‌هایتان با پوست صورت باید مداوم، به نرمی، روان و ملایم انجام شود و هرگز نباید با دست‌هایتان پوست‌تان را بکشید. حواس‌تان باشد قبل و بعد از ماساژ باید صورت و دست‌هایتان را خوب بشویید و ناخن‌هایتان را هم کوتاه نگه دارید. دوستان عزیزم نسبت به خود مهربان باشید و صورت‌تان را با عشق و محبت لمس کنید. فراموش نکنید اگر مشکل پوستی خاصی دارید باید قبل از ماساژ بیماری‌ پوستی‌تان را درمان کنید.

.

آموزش ماساژ پوست

 

آموزش ماساژ پوست

۱) حرکات نرم که به صورت آرام و نرم انگشت ها را روی صورت قرار داده و به خلاف جاذبه زمین به طرف بالا ماساژ می دهیم.

۲) ابتدا از چانه شروع کرده سپس گونه ها و چشمها، دست را روی گونه گذاشته آرام به طرفین می کشیم و بعد دستها را روی چشمها قرار داده و خیلی آرام به طرف گوشه صورت حرکت می دهیم.

۳) انگشها را درست مثل هنگامی که پیانو می نوازیم آرام روی صورت و چشم ها حرکت می دهیم.

۴) فشارهای پرتابی درست در همان نقاط مشخص شده دو انگشت را قرار داده و پوست را آرام به طرف بالا پرتاب می کنیم مثل وقتی که زیر لپ کودک را می زنید.

۵) در دور لب نیز فشارهای پرتابی را به طرف بالا انجام می دهیم و همین عمل را در نثاط زیگوماتیک کوچک و بزرگ تکرار می کنیم.

 

آموزش ماساژ پوست

آموزش ماساژ پوست

 پن سومان ها که شامل

۱) ژاکه ریز
۲) ژاکه درشت
۳) ژاکه ضد چروک

 

ژاکه در واقع حالتی مثل نیشگون است که به طرف بالا انجام می شود. از دور چانه شروع شده و سپس دو طرف صورت انجام می شود. ژاکه باعث می گردد تا چربی های زیر پوست به سطح پوست آمده و در یک جا تجمع نکنند  ژاکه را در گردن و پیشانی نیز آرام انجام دهید. که حرکات ریز و نیشگوهی که به طرف بالا انجام می دهیم موجب آرامش و رفع خستگی می شود. حرکت نیرومند سر درد انگشت ها را تا وسط پیشانی بلغزانید سپس انگشت ها  را با فشار کمی به طرف شقیقه کشیده و حرکات چرخشی بدهید.

 

حرکات ابرو چشم، انگشتان میانی را در پوشه داخلی چشم ها و انگشت های سبابه را روی ابروان بگذارید تا گوشه های خارجی چشم ها زیر چشم ها و باز به گوشه داخلی آنها بلغزانید. حرکت دهان و بینی، حرکت دایره واری از گوشه های دهان تا بالا.

 

ماساژ انگشت دست

 

 ماساژ دست:

۱) نرمش عمودی
۲) نرمش مایل
۳) حرکت مخصوص با شست و سبابه

 

ماساژ ارنج

 

حرکات ماساژ بر روی دست تا آرنج

۱) نرمش عمودی
۲) نرمش به حالت دست کردن دستکش بدین نحو که یکی یکی انگشتان را ماساژ می دهیم.
۳) چرخاندن آرام مچ دست به طرفین به نحوی که موجب درد نشود.

 

آموزش ماساژ پوست با ماساژر

 

ماساژ با دستکاه الکترونیکی:

دستگاه برقی جهنت ماساژ صورت به فرم ها و شکل های گوناگون وجود دارد ولی طرز کار با آنها تقریبا یکسان است که به شرح آن می پردازیم. قبل از ماساژ صورت را با ژل یا کرم پودر ماساژ آغشته کنید.

 

آموزش ماساژ پوست

آموزش ماساژ پوست

 

ورزش صورت

۱) چشم ها را تا حد امکان باز کرده و بالا و پایین را نگاه کنید این عمل را ده بار تکرار کنید.

۲) دهان خود را به طرف چپ و راست حرکت داده سپس آنها را جمع کنید و سعی نمایید که لب ها را به طرف بالا و پایین متمایل سازید.

۳) لبها را مانند اینکه بخواهید سوت بزنید جمع کرده و به حالت اول برگردانید.

۴) دهانتان را تا حد امکان باز کرده ۵ ثانیه مکث کنید.

۵) مشتتان را به شقیقه بگذارید و حدود ۳۰ ثانیه صبر کنید اما فشار ندهید.

۶) به کندی نفس بکشید و سپس نفس را بیرون بدهید.

۷) گردنتان را به طرفین حرکت دهید.

۸) دندان هایتان را کلید کنید و به هم فشار بدهید البته نه تا حدی که دردآور باشد. این ورزش برای رفع خستگی عضلات صورت و گردن و تسریع جریان حرکت خون در رگها می گردد و همین طور باعث ایجاد شادابی در صورت شده و به پوست آرامش می دهد.

 

ماساژ کمر

 

 ماساژ بدن

۱) حرکات آرام بخش
۲) حرکات ماساژ به طور کلی جهت زیبای اندام و آرامش بخشیدن است و در این موارد روش متخصصین تقریبا مشابه است ولی مواد مصرفی به هنگام ماساژ ممکن است که متفاوت باشد.

 

ماساژ مچ دست

 

 ماساژ دست و بازو

۱) ابتدا ماساژی نرم و نوازش گونه کار را آغاز می کنیم
۲) دست و بازو را به صورت رفت و برگشت ماساژ می دهیم

 

آموزش ماساژ پوست

آموزش ماساژ پوست برای رفع خستگی

 

آموزش ماساژ برای رفع خستگی

نقطه ۱:گوشه داخلی چشم-فشار متقارن از هر دو طرف.

 نقطه ۲:فقط سه نقطه – لبه بیرونی، وسط، و لبه داخلی ابرو فشار متقارن در هر دو ابرو به طور همزمان

 نقطه ۳:به طور مستقیم درمانگران از ماساژ درمانی برای رفع عفونت ها و کوفتگی ها و اختلالات روحی مثل افسردگی و بی نشاطی کمک می گیرند. شما با انجام دادن ماساژ زیر, می توانید خستگی خود را رفع کنید. ماساژ باید با نوک انگشتان به مدت یک دقیقه انجام شود.م بین ابروها.

 نقطه ۴:در فاصله نیم سانتی متر پایین تر از پلک پایین –به طور همزمان در هر دو چشم.

 

آموزش ماساژ پوست ژاپنی

 

ماساژ صورت ژاپنی

خوشبختانه برای آن دسته از افرادی که به دنبال به تعویق انداختن پیری به صورت طبیعی و بدون استفاده از مواد شیمیایی هستند راه هایی وجود دارد. یکی از این روش ها ماساژ صورت ژاپنی به نام تاناکا است که توسط یک زن ۶۵ ساله ژاپنی به نام Yukuko Tanaka اختراع شده است. آن چه که این ماساژ صورت ژاپنی نیاز دارد تنها دو دست شما است و اگر می خواهید پوستتان مرطوب نیز بشود می توانید از روغن زیتون و یا نارگیل نیز استفاده کنید.

 

ماساژ با ایجاد تحریک در گردش لنفاوی، سبب کاهش اِدم لنفاوی می شود و به دفع مواد زائد از سیستم کمک می کند. حرکات این ماساژ صورت ژاپنی باعث از بین رفتن پژمردگی صورت و چین و چروک ها می شود. بهترین چیزی که در رابطه به این راز زیبایی وجود دارد این است که بیشتر از ۵ دقیقه زمان نمی برد و شما حتی در محل کارتان می توانید این حرکات را انجام دهید.

 

آموزش ماساژ پوست

قسمتهایی لاز صورت که باید ماساژ دهید

 

نکته در باب آموزش ماساژ پوست

امروزه استفاده از متدها و تکنیک‌های ماساژدرمانی برای حفظ جوانی و شادابی پوست در کشورهای مختلف و توسط متخصصان و کارشناسان پوست و مو اثبات شده است. این شیوه شاید کم‌خطرترین و کم‌هزینه‌ترین روش برای حفظ جوانی و نشاط در خانم‌های جوان محسوب ‌شود که امروزه در میان خانم‌های میانسال نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است، زیرا اجرای آن دردسرهای دیگر تکنیک‌ها و شیوه‌های مبارزه با چین و چروک پوست را ندارد، عوارض داروهای شیمیایی و انواع کرم‌ها و لوسیون‌ها را به افراد تحمیل نمی‌کند و از طرفی خرج چندانی ندارد، زیرا فرد می‌تواند با یادگیری برخی از ساده‌ترین اصول ماساژدرمانی به اعضای خانواده خود ماساژ ارائه دهد و این ماساژ را نیز از یکی از اعضای خانواده خود دریافت کند.

 

تکنیکهای ماساژ صورت به راحتی می‌تواند شما را از شر چین و چروک‌های سطحی و حتی برخی از چین و چروک‌های عمیقی که گذر عمر به شما تحمیل می‌کند، رهایی بخشد. این تکنیک‌ها را دو تا سه بار در هفته تکرار کرده و در اجرای  آن‌ها مداومت داشته باشید.