آرایش مخصوص تابستان باید یک آرایش ملایم و طبیعی باشد

آرایش مخصوص تابستان

 

آرایش مخصوص تابستان باید با فصل سرما متفاوت باشد برای اینکه در فصل گرما به خاطر تابش خورشید و گرمای زیاد ارایش  به اصطلاح روی صورت میماسد پس باید نوع ارایش به شکلی باشد که این اتفاق نیافتد.

 

داشتن یک آرایش طبیعی و ملایم بسیار مناسب است. یکی از کارشناسان آرایش و زیبایی تینا ترنبو توصیه می کند که از کانسیلرها برای گونه ها و بینی استفاده کنید تا پوستتان شفاف تر

به نظر برسد. دراین پست ما سعی کردیم نوع ارایش صحیح مخصوص تابستان و فصل گرما را به شما عزیزان اموزش دهیم با ما همراه باشید.

 

نحوه‌ی آرایش چشم‌ها و خط چشم تابستانی

آرایش مخصوص تابستان

 

لوازم آرایشی مناسب برای فصل تابستان

همه ی ما برای اینکه صورتمان را برای آرایش آماده کنیم سراغ شستشو و آماده سازی پوست و استفاده

از کرم های ضدآفتاب یا کرم های مرطوب کننده و پرایمرها می رویم، پس آماده کردن پوست برای داشتن

یک آرایش خوب ضروری است. نکته ای که در خصوص فصل تابستان وجود دارد و آن را با سایر فصل ها

متمایز کرده مصرف بیشتری از کرم ضدآفتاب است.

 

آشنایی با لوازم آرایش ضروری برای خانوم ها

آرایش مخصوص تابستان

 

نکته:

کرم های ضدآفتاب برای همه فصل ها لازم است.

 

نکته:

از آب سرد برای شستشو قبل و بعد از آرایش استفاده کنید.

 

نکته:

استفاده از کرم مناسب جنس پوست، استفاده از کرم های بدون چربی برای پوست های چرب و استفاده

از پرایمر باعث جذب چربی پوست می شود.

 

آشنایی با راههای مراقبت از انواع پوست

آرایش مخصوص تابستان

 

حالا که پوستتان را با کرم ها و پرایمرها آماده کردید و زیرسازی پوست تمام شد وقت استفاده از کرم های

پودر که یکی از موارد مهم و اساسی در آرایش است. بهتر است در فصل گرم تابستان کرم های ضد آفتاب

پودری و رنگی را به جای کرم پودر استفاده کنید تا پوست احساس سنگینی نکند و در صورتی که برایتان لازم

نیست کرم پودر نزنید و اگر هم استفاده کردید از نوع خشک آن بزنید. اگر هم نگران ماندگاری پایین ضد آفتاب

هستید حتما قبل از زدن کرم ضدآفتاب از پرایمر استفاده کنید.

 

توجه:

می توانید از کرم پودر در قسمت های وسط صورت استفاده کنید. اگر دمای هوای بالا باعث جمع شدن

عرق و تجمع چربی روی صورتتان شد برای اینکه از بهم خوردن آرایش جلوگیری کنید از پدهای خشک

که رطوبت اضافی صورت را جمع می کنند بصورت نقطه ای استفاده کنید.

 

آرایش مخصوص تابستان

برای اینکه از شل شدن پوستتان در اثر گرما جلوگیری کنید بهتر است در این فصل بیشتر از زمان‌های دیگر به صورتتان آب سرد و خنک بزنید و حتماً قبل از میکاپ و آرایش و همین  طور بعد از پاک کردن آن صورتتان را با آب سرد و خنک بشویید که هر چه این کار را بیشتر  انجام دهید به شادابی پوست کمک کرده و از افتادگی و چروک شدن آن جلوگیری خواهید کرد.

 

پس از خشک شدن کامل صورت حتماً و حتماً از کرم ضد آفتاب مناسب  پوستتان استفاده کنید چرا که  زدن ضد آفتاب از طرف پزشکان متخصص پوست  در تمام  فصول توصیه می‌شود که در این فصل از ضروریات  آن محسوب خواهد شد.

نکته:

گفته می‌شود ضد آفتاب مناسب و مخصوص پوست چرا که بر حسب انواع  پوست‌ها باید ضد آفتاب مناسب آن مورد استفاده قرار گیرد تا به پوست آسیب  نرساند  برای مثال برای انواع پوست‌های چربی که استعداد جوش زدن دارند بهتر است از ضد  آفتاب‌های فاقد چربی استفاده شود تا جوش زدن  را تشدید نکند و برای انواع دیگر مناسب همان نوع پوست را.

.

آرایش مخصوص تابستان

آرایش مخصوص تابستان

 

صبر کنید تا ضد آفتابتان کاملاً جذب شود. در نظر داشته باشید که ضد آفتاب باید به مقدار کافی و به  اندازه ی یک بند انگشت زده شود تا کاملاً پوست را آغشته کرده  و خوب آن را بپوشاند.اگر دوست دارید از کرم پودر استفاده کنید بهتر است ضد آفتاب‌های رنگی را جایگزین آن کنید که ضرر کمتری هم به پوست برسانید.

پس از جذب آن برای جلوگیری از عرق کردن بهتر است تنها از پنکیک‌های خشک استفاده کرده  و بر حسب رنگ پوست آرام‌ آرام با پد یا ابر مخصوص آن روی پوست گذاشته و بردارید و آن را بر روی پوست نمالید. پد را روی تمام نقاط پوست مثل بینی، گونه‌ها آرام‌ آرام گذاشته تا پوست یکنواخت و یکرنگ شود. سعی  کنید در این فصل از کرم پودرهای بسیار چرب و براق استفاده نکنید.

 

در تابستان نور آفتاب بیشتر و روشن‌تر از زمستان است؛ بنابراین رنگ کرم پودرتان باید متفاوت‌تر باشد، چرا که گرمای هوا سرعت‌ تعریق را بیشتر  می‌کند. کرم‌پودر خود را با سرم‌های فاقد چربی یا کرم‌های  فاقد چربی مخلوط‌کنید تا روی صورتتان حالت چسبندگی و ماسیدگی پیدا نکند. برای این کار می‌توانید از سرم‌های احیاکننده استفاده کنید. معمولاً در فصل تابستان باید از رنگ‌های گرم ولی ملایم استفاده کنید.  باز هم به شما توصیه می‌کنیم از سایه‌ها، کرم‌پودرها و پودرهایی استفاده کنید که حتماً دارای ضد آفتاب باشند. در ضمن منظور از  رنگ‌های گرم، رنگ‌های تند نیست.

از مدادهای ابروی کاملاً خشک نه روغنی و یا سایه‌های ابرو استفاده کرده و کمی به ابروها فرم دهید. استفاده از مدادهای چرب در اثر گرما باعث رنگی شدن اطراف ابروها شده و آن‌ها را مصنوعی نشان خواهد داد.

 

کمی هم ریمل ضد آب آن هم تنها به پلک‌های بالایی زده  که در اثر گرما زیر چشم‌ها و گاهی هم پشت پلک سیاه نشود و آرایشتان به همان تمیزی اول باقی بماند. بهتر است شب هنگام خواب با یک مداد مشکی  خطی سیاه داخل چشم‌ها بکشید تا این سیاهی لابه لای مژه ها رفته و کاملاً طبیعی به چشم‌ها فرم داده، آن‌ها را زیباتر نشان دهد  و دیگر شما نیاز به کشیدن خط چشم‌های براق و چرب هم نخواهید داشت.

رژ گونه را به آرامی با برس مخصوص آن روی گونه‌ها زده و باز با پد پنکیک آن را پخش‌کنید تا با مخلوط شدن رنگ رژ گونه و رنگ پوست  گونه‌ها طبیعی تر به نظر آیند و مرزی ایجاد نشود.

 

آرایش مخصوص تابستان

آرایش مخصوص تابستان

.

برای زدن رژ لب و ماندگاری بیشتر آن بهتر است هنگام پنکیک زدن لب‌ها را نیز با پودر پنکیک همرنگ پوست درآورید و سپس از یک مداد لب نه چندان چرب که زود پاک شود و نه چندان خشک که باعث  ترک ترک شدن لب شود استفاده کرده و پس از کشیدن دور لب خوب رنگ مداد را روی لب‌ها پخش‌کنید و سپس از رژ لب که بهتر است از نوع مات و خشک باشد استفاده نمایید. این خط لب شماست که بر روی پنکیک باعث دوام و ماندگاری بیشتر رژ بر روی لب‌ها خواهد شد. هر چند رژ لب شما حتی از نوع براق یا چرب باشد و کم‌کم پاک شود اما رنگ لب شما به خاطر مداد لب بی‌رنگ و پاک نخواهد شد.

.

لب‌های نارنجی یک پای آرایش تابستانه است  اما تنها یک تناژ رنگ نارنجی برای همه افراد مناسب نیست. به جای انتخاب اولین رژ لب نارنجی تناژهای مختلف نارنجی را امتحان کنید تا تناژی را که با پوست شما هماهنگی بیشتری دارد انتخاب کنید. اگر لب‌هایی که رنگ تند و براق دارند استایل شما نیست از برق لب‌ها یا رژ لب‌های ملایم استفاده کنید.

 

لب‌ها را مرطوب نگه‌دارید. در تابستان به جای استفاده از انواع رژها از برق لب و لیپ‌استیک چرب استفاده کنید. حواستان باشد که اجازه ندهید لب‌ها خشک شوند.

 

تابستان فصل لاک‌هایی با رنگ‌های تند و چشم‌گیر برق دار و متالیک برای انگشتان دست و پا است.  البته یک لاک سفید مات نیز همیشه تحسین‌برانگیز است. لاک‌های طرح دار گزینه دیگری است.

معمولاً در فصل تابستان، ناخن‌ها کمی شکننده می‌شوند.  برای جلوگیری از این حالت، جدا از این‌که باید به تغذیه خود اهمیت بدهید از محصولات تقویت‌کننده ناخن استفاده کنید و هفته‌ای یک یا دو مرتبه با این محصولات سطح ناخن خود را تقویت کنید. اگر می‌خواهید لاک بزنید، از محصولات مرغوب و برندهای معروف و معتبر استفاده کنید.

.

معمولاً در تابستان برنزه شدن مد می‌شود. سریع‌ترین راه برای این کار،  حمام آفتاب یا دستگاه سولاریوم است؛ اما به جای استفاده از این راه‌های خطرناک می‌توانید از کرم‌های مخصوص و لوازم آرایش براق استفاده کنید. پس به یاد داشته باشید مه در تابستان سولاریوم ممنوع است.

 

موها را ترجیحاً جمع کنید و یا از مدل‌های نیمه جمعی که پشت گردن بسته باشد  استفاده نمایید تا از گرم شدن و عرق کردن جلوگیری شود.

در پایان روز برای این‌که صورت خود را دوباره تازه کنید،  با یک پنبه آغشته به شیرپاک‌کن مخصوص چشم، آرایش چشم و اطراف چشمتان را پاک‌کنید. سپس با استفاده از کرم دور چشم،  اطراف چشم خود را  مرطوب کرده و آرایش صورت خود را با شیر‌پاک‌کن مخصوص پاک‌کنید.  در آخر هم با استفاده از یک مرطوب‌کننده  مناسب صورت خود را مرطوب نگه‌دارید.

 

آرایش مخصوص تابستان

آرایش مخصوص تابستان

پوست هایلایت

داشتن یک آرایش طبیعی و ملایم بسیار مناسب است. یکی از کارشناسان آرایش و زیبایی تینا ترنبو توصیه می کند که از کانسیلرها برای گونه ها و بینی استفاده کنید تا پوستتان شفاف تر به نظر برسد.

.

موهای صاف

امروزه موهای مرتب و لخت و صاف هم زیباست و هم بسیار متداول است. اگر موهای صاف و لختی ندارید می توانید از اتوی مو استفاده کنید. فقط مراقب باشید اتوی مو زیاد داغ نشود.

.

سایه ارغوانی ملایم برای چشمها

سایه ملایم، چشمها را بزرگتر نشان می دهد. تینا کارشناس آرایش و زیبایی سایه و مداد چشم ارغوانی ملایم را در زیر چشم و پشت چشم توصیه می کند.

.

هدبند مشکی

اگر موهایتان به هم ریخته بود و برای مرتب کردن آن حوصله نداشتید از هدبند استفاده کنید هدبند مشکی شیک تر است و موها را مرتب تر نشان می دهد.

.

خط چشم کبود برای زیر و روی چشم

خط چشم کبود برای زیر و روی چشم والبته باریک، چهره را باروح و جذاب می کند. می توانید از سایه خاکستری یا قهوه ای ملایم هم استفاده کنید.

.

پوش دادن موها

پوش دادن موها برای تابستان مناسب به نظر می رسد اما توجه داشته باشید که نباید موهایتان را زیاد پوش دهید. هرچه پوش موهایتان کمتر باشد زیباتر به نظر می رسید.

.

آموزش تصویری آرایش چشم برای تابستان:

آرایش مخصوص تابستان

 

آرایش مخصوص تابستان

آرایش چشم برای روزهای تابستان بسیار پیشنهاد می‌شود. استفاده از خط چشم و هم چنین مداد آبی برای زیر چشم باعث می‌شود که پف چشم بخوابد و برای روزهای تابستان که خواب بسیار سراغ ما می‌آید بسیار  مفید است. سعی کنید سایه‌هایی را انتخاب کنید که براق و روشن هستند و سراغ رنگ‌های تیره نروید. بهتر است سایه‌ها حاوی مواد ضد آفتاب باشند. در ضمن چون در تابستان زیاد عرق می‌کنید، هر چند روز یک‌بار  به چشمان خود استراحت بدهید و اصلاً از هیچ پودری استفاده نکنید تا در چشمانتان حساسیت ایجاد نشود.  استفاده از خط چشم باعث می‌شود تا سایه  و چشمان زیباتر به نظر برسد. می‌توانید در زیر چشمان نیز از خط چشم استفاده کنید.

.

مرحله اول:

کشیدن سایه به طوری که کل چشم را بپوشاند.

 

مرحله دوم:

کشیدن خط چشم از گوشه داخلی چشم به گوشه بیرونی

 

مرحله سوم:

کشیدن مداد آبی زیر چشم از گوشه داخلی چشم به گوشه بیرونی

 

روش صحیح کشیدن خط چشم برای انواع چشم‌ها

 

آرایش مخصوص تابستان

آرایش مخصوص تابستان

 

 

زیبایی بیشتر با آرایش ویژه فصل بهار

فصل بهار، فصلی است که پوستت در بهترین وضعیتش قرار خواهد گرفت و آرایشت بیش از همیشه ماندگاری خواهد داشت. دیگر با سرمای زمستان خداحافظی کرده‌ایم، بیایید به بهار خوشامد بگوییم. بهار راهی است که طبیعت می‌گوید: بیا خوش باشیم! دیگر نیازی نیست که نگران پوست خشک یا پوست چربت باشی. این فصل، فصلی است که پوستت در بهترین وضعیتش قرار خواهد گرفت. آرایشت بیش از همیشه ماندگاری خواهد داشت و کمتر بخاطر آب و هوا رنگ می‌بازد. پس آماده شوید که زیبایی بهار را روی چهره‌تان نیز بنمایش بگذارید. در این مطلب چندین نکته‌ی آرایش بهاره را برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم که شما را زیباتر نشان دهد.

 

جرأت کنید و رنگ‌های برجسته را امتحان کنید

انواع سایه‌های مرجانی، نارنجی براق، قرمز و صورتی، همه‌شان مخصوص بهار اند. این رنگ‌های دوست داشتنی را در این بهار تجربه کنید. رژ لب نارنجی با هر رنگ پوستی عالی می‌شود. از این‌رو این رنگ بیشتر پیشنهاد می‌شود. شما می‌توانید سایه‌ای از نارنجی را انتخاب کنید که بیشتر با آن راحتید. اگر می‌توانید با آن کنار بیایید یک نارنجی براق و پرتقالی بزنید و با افتخار با آن راه بروید!

 

رنگ گلها را امتحان کنید

می‌توانید در بهار رنگ گلها را برای آراستن خودتان امتحان کنید تا طراوت و تازگی را بنمایش بگذارید. رخ شما می‌تواند همچون گلی باشد که فقط در بهار خودنمایی می‌کند. رنگ‌های ارغوانی روشن و یاس بنفش، رنگ‌هایی زیبا برای بارند. انواع صورتی نیز خیلی زنانه و زیبا هستند. تمام این رنگ‌ها مناسب این فصلند.

 

روی چشم‌هایتان تمرکز کنید

آرایش چشم‌ها به سبک کلاسیک (retro style) برای بهار عالی‌اند. خط چشمتان را پهن و زاویه‌دار بکشید، هم بالا و هم پایین چشمتان. این سبک آرایش چشم واقعا خیره کننده است.

 

آرایش براق و اکلیلی

در این بهار، از اکلیل در آرایشتان استفاده کنید تا زرق و برق بیشتری به چهره‌تان ببخشید. می‌توانید اینکار را با برق لب یا با سایه چشم درخشان به خوبی انجام دهید. حتی اگر فکر می‌کنید می‌توانید با این کنار بیایید، خط چشم اکلیلی بکشید!

 

آرایش مخصوص تابستان

 

خط چشم‌های رنگی بکشید

دیگر زمان استفاده از سیاه گذشته، مطمئن شوید که با تغییر هر از چند گاهی رنگ خط چشم‌هایتان، طراوت

و تازگی را نگاه می‌دارید.آبی آکوا یا سبز آبی، رنگی عالی برای بهارند. همچنین رنگی هم نیستند که خیلی

به چشم بیایند. حتی اگر راحتید، می‌توانید خط چشم سفید که یک مد قدیمی بود هم بزنید و آنرا با یک رژ لب

رنگی همراه کنید.

 

بر مژه‌هایتان تاکید کنید

چشمان شما پنجره‌ای به روح شما هستند. چه کار می‌تواند بیشتر از تاکید بر مژه‌ها، توجه را به سمت چشمانتان

جلب کند؟ استفاده از ریمل، چشم‌های شما را باز می‌کند و باعث می‌شود جذاب‌تر بنظر برسد. باعث خواهد شد

سرحال‌تر بنظر بیایید، یعنی همان چیزی که مقصود بهار است.

 

به ابروهایتان قوس ندهید

بهار، فصلی برای طراوت و طبیعی بودن است. آخرین مد این فصل، داشتن ابروهایی بدون نوک یا ابروهایی

پسرانه و بدون قوس است. اینطوری چهره‌تان معصوم‌تر و جوان‌تر بنظر خواهد آمد. پس، از به رخ کشیدن

ابروهایتان نترسید!

 

طبیعی باشید

اگر جزو طرفداران آرایش زیاد نیستید، خوشحال خواهید شد اگر بدانید چهره‌ی «بدون آرایش» هم در حال حاضر مد است!

«بدون آرایش» به این معناست که کم آرایش کنید، یا واقعا آرایش نکنید. شما می‌توانید به سراغ رژ لب‌هایی

با رنگ‌ها و سایه‌های خیلی طبیعی بروید و خیلی سبک خط چشم بکشید. تنها کافیست که یک فونداسیون

مناسب استفاده کنید تا هرگونه نقص پوستتان از بین برود. بسیار خب، این هم از نکاتی که می‌توانید در آرایش

بهاره‌تان از آنها بهره ببرید. این نکات خیلی رواج دارند و قطعا شما را در سطح خوبی از آراستگی‌های مد بهار نگاه می‌دارند.

 

آرایش مخصوص تابستان

آرایش مخصوص تابستان

 

آراستگی مو در تابستان

تابستان فصل مدل های شیک و جذاب برای موهاست و آراستگی موها به وسیله انواع رنگ موی شیمیایی

تکمیل خواهد شد. مدل هایی کوتاه و فشن بر روی شانه ها و یا مدل های اروپایی که بیشترین مانور را بر

برش های چشمگیر و سر قیچی های استادانه خواهند داشت. بنابراین بهتر است سری به آرایشگر موهای

خود زده و یک مدل زیبا و جذاب را برای آراستگی موهای خود در تابستان انتخاب نمائید. از طرفی می توانید

انواع رنگ های جذاب را بر موهای خود امتحان نموده و از زیبایی حاصله نهایت لذت را ببرید. رنگ موهای مخصوص آرایش تابستانی موها شامل: بلوند دودی، عسلی گرم، قرمز مسی، نقره ای یخی، مرواریدی، رزگلد، بلوند بژ، ماهاگونی، قهوه ای مسی و… می باشد.