آرایش مناسب در مجالس عزا

آرایش مناسب در مجالس عزا

 

شاید با خواندن این تیتر برای خیلی ها این سوال پیش بیاد که آیا مجلس عزا هم نیاز به آرایش داره و آیا در مجالسی این چنین جایز است که با آرایش وارد شد؟  جواب این سوال قطعا خیر است اما از آنجایی که متاسفانه چندصباحی است در جامعه ی ما به نام تمیزی و مرتب بودن و کلماتی از این قبیل، مجوزی برای آرایش آن هم از نوعی که واقعا در خور آن مکان و جای خاص نیست یافت شده ، بر آن شد یم که در این باره و در مورد چگونگی و نحوه ی این نوع آرایشها مطلبی ارائه دهیم تا راهکاری مناسب و در خور و شایسته ی خانمهایی باشد که دوست دارند.

آرایش مناسب در مجالس عزا یکی از راه‌کارهای مناسب برای حضوری شایسته و آراسته در مجالس ختم و عزا به شمار می‌آید. شاید برای همه‌ی شما این سوال پیش آمده باشد که چگونه در یک مراسم عزا شرکت کنیم که آرایش صورت ما مشخص و زننده نباشد، اما  از طرفی بتوانیم  با یک آرایش خیلی طبیعی و ملایم عیوب چهره خود را بپوشانیم. با رعایت کردن چندین نکته ساده به راحتی می‌توانید صورت خود را در عین حفظ شایستگی آراسته و زیبا جلوه دهید.

چگونه می‌توانیم یک آرایش مناسب در مجالس ختم داشته باشیم؟

همانطور که می‌دانید در کشورمان ایران بیشتر خانم‌ها از آرایش‌های غلیظ در مجالس عزا خودداری می‌کنند زیرا از لحاظ اجتماعی جنبه‌ی مناسب و درخوری را نخواهد داشت.  از اینرو  با دانستن چندین ترفند به راحتی می‌توان ظاهری آراسته و زیبا داشت.

آراستگی ابروها:

برای انجام این کار بهتر است ابتدا ابروها را به وسیله یک ژل ابروی بی رنگ به سمت بالا شانه بزنید این کار جلوه‌ی خاصی را به ابروهای شما می‌دهد و با عث زیبایی و آراستگی ابروهای شما می‌شود. همانطور که می‌دانید ابرو در زیبایی ظاهر دارای تاثیر بسیار چشمگیری می‌باشد.

استفاده از کرم ضد آفتاب:

بهتر است بدانید که داشتن پوستی سالم و شاداب پایه و اساس زیبایی چهره محسوب می‌شود. از اینرو استفاده از کرم ضد آفتاب دارای جایگاه مهمی در آرایش مناسب در مجالس عزا می‌باشد. در واقع استفاده از کرم پودر و پنکیک گزینه‌ی مناسبی برای آرایش و شرکت کردن در مجالس عزا نمی‌باشد. استفاده از ضد آفتاب علاوه بر اینکه باعث زیبایی پوست می‌شود به نوعی از پوست در برابر اشعه‌ی مضر آفتاب محافظت خواهد کرد.

استفاده از فر مژه:

با توجه به اینکه آرایش چشمان دارای تاثیر چشمگیری در زیبایی چشم‌ها و ظاهر صورت می‌باشد و زیبایی چشم‌ها را دو چندان می‌کند، اما باید توجه کرد که در مراسم عزا آرایش بیش از حد چشم‌ها کاری مناسب و درخور نیست. از اینرو برای داشتن یک آرایش مناسب در مجالس عزا بهتر است با استفاده از یک فر مژه و بدون ریمل مژه‌ها را به خوبی حالت داد و یا اینکه با استفاده از برس ریمل که از نوع ضد آب می‌باشد یکی دوبار  بر روی مژه های بالا خود برس نمایید.

عدم استفاده از سایه:

بهتر است بدانید برای داشتن  یک آرایش مناسب در مجالس عزا  به هیچ عنوان نیازی به استفاده از سایه چشم برای آرایش کردن چشم‌های خود نخواهید داشت. زیرا استفاده از سایه آرایش صورت را حتی اگر کم باشد به طور چشمگیری به چشم می‌آورد و کاری مناسب و شایسته نیست. برای اینکه بتوانید به چشم‌های خود حالتی زیبا را بدهید تنها با استفاده از یک مداد قهوه ای می‌توانید هاله ای کمرنگ زیر  و  پشت چشم‌های خود بکشید و آنرا با دقت محو و پخش کنید.

استفاده از خط لب همرنگ با لب:

یکی دیگر از مواردی که برای داشتن یک آرایش مناسب در مجالس عزا  باید مورد توجه قرار بگیرد این است که سعی کنید از رژ لب استفاده نکنید. برای اینکه در مجالس عزا یک آرایش طبیعی و ملایم داشته باشید باید از یک خط لب به رنگ کرم ، خردلی، بژ یا رنگ پوست  استفاده نمایید، با استفاده از خط لب می‌توانید لب‌های خود را به بهترین شکل فرم دهید و به آنها در عین سادگی یک زیبایی خاصی را ببخشید.

عدم استفاده از رژ گونه:

بهتر است برای اینکه بتوانید در مجالس عزا و ختم به خوبی و شایستگی حضور داشته باشید از رژ گونه به هیچ عنوان استفاده نکنید. زیرا استفاده از رژ گونه حتی اگر کمرنگ باشد آرایش صورت را بر ملا می‌‌سازد و کاری درخور حضور در این مراسم‌ها نیست. از اینرو بدون استفاده از رژ گونه می‌توانید یک چهره‌ایی جذاب و ملیح داشته باشید.

 

آرایش مناسب در مجالس عزا

آرایش مناسب در مجالس عزا

 

آرایش مناسب در مجالس عزا

۱- شانه زدن ابروها به سمت بالا که می تواند با ژل ابروی بی رنگ هم همراه باشد.

 ۲- زدن ضد آفتاب رنگی به جای کرم پودر و پنکیک.

 ۳- فرمژه ی مژه ها بدون ریمل و یا گاهی تنها یکی دوبار زدن برس ریمل از نوع ضد آب بر روی مژه ها آن هم تنها مژه های بالا.

 ۴- با یک مداد قهوه ای هاله ای کمرنگ در پشت و زیر چشمها کشیده و با انگشت خود آن را کمی پخش و محو کنید.

 ۵- آرایشی که مناسب مجالس ختم و عزاست نیاز به هیچ نوع سایه ای حتی مات و کمرنگ ندارد چون زدن سایه تمام آرایش و میکاپ شما را هر چند کم به چشم خواهد آورد.

 ۶-بهتر است از رژ لب بخصوص از نوع براق استفاده نشود و به جای آن تنها با یک مداد لب همرنگ لب یعنی مدادی به رنگ بژ یا رنگ پوست، کرم و خردلی رنگ، خط لبی کشیده و همان مداد را بر روی کل لب نیز کشید تا لبها علاوه بر فرم گرفتن و زیبا تر شدن حالت آرایشی مشخص و واضحی به خود نگیرند.

 ۷- رژ گونه حتی کمرنگ تمام آرایش چهره ی شما را بر ملا می سازد، پس توصیه می شود از رژ گونه نیز درمراسم عزاداری و مجالس ختم استفاده نشود تا آرایش شما به همان حالت ملیح و ملایم باقی بماند .

.

آرایش مناسب در مجالس عزا