مرغ با سس سوفریتو

مرغ با سس سوفریتو

 

مرغ با سس سوفریتو یک غذای لذیذ است که بیشتر در بین مردم کشورهای آسیایی رواج دارد. در این غذا از مواد مغزی زیادی استفاده میشود که میتواند برای سلامت جسم مفید باشد. این غذا از مجموعه دستور غذایی های مارتا استوارت است که سایت فرانیاز دستور پخت آن را برای شما آماده کرده است.

 

مرغ با سس سوفریتو

مواد لازم:

1 عدد مرغ

1/2 پیمانه سرکه سفید

1/2 پیمانه سس سوفریتو

1/2 پیمانه آب مرغ

هویج و سیب زمینی به دلخواه

ادویه به میزان لازم

مناسب برای 4 نفر

زمان پخت 35 دقیقه

 

مرغ با سس سوفریتو

 

نکاتی در رابطه با تهیه ی این غذا :

در پخت این غذا ، از سس سوفریتو استفاده می شود. برای تهیه مرغ با سس سوفریتو ، به یک عدد مرغ کامل (حدود یک و نیم کیلو تا یک کیلو و ۷۰۰ گرم)، که ۸ قطعه شده نیاز دارید. برای قطعه کردن مرغ استخوان پشتی را با قیچی آشپزخانه بریده و درآورید. بعد با استفاده از یک چاقوی تیز سینه را نصف کرده و ران ها و پاهای مرغ را از سینه و بال ها جدا کنید.

 

فر را از قبل با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. در یک ماهیتابه بزرگ روغن گیاهی را گرم کنید. بر روی قطعه های مرغ نمک و فلفل بپاشید و از طرف پوست در قابلمه گذاشته و برای ۸ دقیقه بپزید تا طلایی و ترد شوند. مرغ ها را بگردانید. سس سوفریتو، سرکه و آب مرغ را با هم مخلوط کنید و به روی مرغ اضافه کنید.

 

مواد را در فر از قبل گرم شده گذاشته و برای ۲۵ دقیقه بپزید، تا زمانیکه مرغ ها مغز پخت شوند.مرغ را به بشقاب یا دیس انتقال دهید. مواد باقیمانده در قابلمه را با قاشق چوبی جدا کنید و سس ایجاد شده را برای سرو روی مرغ بریزید.

 

مرغ با سس سوفریتو