طرز تهیه بادمجان گوده

بادمجان گوده

 

یکی از غذا‌های محلی استان گیلان بادمجان گوده است که یک خوراک تمام گیاهی به حساب می‌آید. این غذای خوشمزه از ترکیب موادی تهیه می‌شود که خواص بی نظیری دارند، از جمله آن‌ها می‌توان به بادمجان، گردو و رب انار اشاره کرد. بادمجان تقریبا پای ثابت اکثر غذا‌های محلی شمالی است که خود به تنهایی ارزش غذایی بسیار بالایی دارد.

 

مواد لازم:

گردو  ۱ و ۱/۲ لیوان  .  بادمجان بزرگ ۲ عدد  .  گوجه فرنگی ۲ عدد

پیاز ۱ عدد  .  سیر ۵ حبه  .  رب انار ۱/۴ لیوان  .  تمبر هندی  ۱/۴ لیوان

جعفری تازه ۱ دسته  .  نمک ۱/۲ قاشق چایخوری  .  فلفل سیاه ۱/۲ قاشق چایخوری

 

طرز تهیه بادمجان گوده :

پوست بادمجانها را بکنید و یک برش طولی روی هر دو بادمجان ایجاد کنید. آنها را به نمک آغشته کنید و در گوشه ای قرار دهید تا مواد پرکننده آن حاضر شود. سر گوجه ها را مانند در قابلمه ببرید. داخل گوجه ها را خالی کنید هم سر گوجه و هم محتویات داخل را نگهدارید.

 

گوجه ها را کنار بگذارید. مخلوط کن را حاضر کنید و پیاز، سیر، گردو، تمبر هندی، رب انار و جعفری را داخل آن بریزید و خوب مخلوط کنید. می توانید محتویات داخل گوجه را نیز اضافه کنید. ۱/۳ لیوان آب اضافه کنید تا مخلوط کاملا خشک نباشد. سپس نمک و فلفل را اضافه کنید. از مواد پرکننده داخل بادمجانها و گوجه ها بریزید.

 

یک قابلمه بردارید و ۳ یا ۴ قاشق روغن درون آن بریزید. بادمجان و گوجه را درون آن سرخ کنید سپس نصف لیوان آب داخل قابلمه بریزید و در آن را بگذارید و اجازه دهید تا مواد کمی بجوشند و پخته شوند. بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه می توانید غذا را همراه با برنج سرو کنید.

 

بادمجان گوده